IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

سهم بیش از 25% رله های خروجی Tor در جاسوسی از فعالیت های کاربران در دارک وب

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 takian.ir tor exiting relays control main

مطالعه جدیدی در مورد زیرساخت های دارک وب افشا کرده است که یک عامل تهدید ناشناخته در اوایل فوریه 2021 بیش از 27 درصد از کل ظرفیت خروجی شبکه Tor را کنترل کرده است.

یک محقق امنیتی مستقل که از او با nusenu نام برده شده است، در متنی که روز یکشنبه منتشر شده، اعلام کرده است که: "نهادی که به کاربران Tor حمله می کند، از بیش از یک سال پیش بصورت فعالانه از کاربران Tor بهره برداری می کند و دامنه حملات آنها را به سطح اطلاعاتی جدیدی ارتقا داده است. متوسط ​​نرخ خروجی که این نهاد در طول 12 ماه گذشته کنترل کرده، بالای 14٪ بوده است".

به گزارش هکرنیوز، این آخرین مورد از مجموعه تلاشهایی است که برای آشکار کردن فعالیتهای مخرب Tor از دسامبر 2019 انجام شده است. حملاتی که گفته می شود در ژانویه 2020 آغاز شده است و برای اولین بار توسط همان محقق در اوت 2020 مستندسازی و افشا شده است.

Tor یک نرم افزار متن باز برای امکان برقراری ارتباط ناشناس در اینترنت است. این مبدا و مقصد، درخواست وب را با هدایت ترافیک شبکه از طریق یک سری رله ها مخفی می کند تا آدرس IP و مکان و موارد استفاده کاربر را از هرگونه نظارت یا تجزیه و تحلیل ترافیک پنهان کند. در حالی که رله های میانی معمولاً از دریافت ترافیک در شبکه Tor مراقبت می کنند و آن را عبور می دهند، رله خروجی گره نهایی است که ترافیک Tor قبل از رسیدن به مقصد از آن عبور می کند.

گره های خروجی در شبکه Tor در گذشته برای تزریق بدافزارهایی مانند OnionDuke تحت تاثیر قرار گرفته بودند، اما این اولین بار است که یک عامل ناشناس موفق به کنترل چنین بخش بزرگی از گره های خروجی Tor می شود.

takian.ir tor exiting relays control 1

 

سازمان یا گروه هک کننده، 380 رله خروج مخرب Tor را در پیک خود در آگوست 2020 و قبل از اینکه دایرکتوری Tor مداخله کرده و گره ها را از شبکه حذف کند، نگهداری کردند. به دنبال آن فعالیت در اوایل سال جاری دوباره آغاز شد و مهاجم تلاش کرد بیش از 1000 رله خروجی را در هفته اول ماه مه، اضافه کند. همه رله های خروجی مخرب Tor که در جریان موج دوم حملات شناسایی شده بودند، حذف شده اند.

takian.ir tor exiting relays control 2

به گفته nusenu، هدف اصلی این اقدامات، انجام حملات "man-in-the-middle" بر علیه کاربران Tor و با دستکاری در ترافیک عبوری از شبکه رله های خروجی آنها است. به ویژه به نظر می رسد مهاجم از آنچه که SSL stripping شناخته میشود، برای کاهش میزان ترافیک به سمت سرور میکسر Bitcoin از HTTPS به HTTP اقدام می کند، و طی حرکتی آدرس های بیتکوین را جایگزین کرده و معاملات را به جای آدرس بیت کوین که توسط کاربر ارائه می شود، به کیف پول الکترونیکی خود هدایت کند.

محققین پشتیبانی پروژه Tor در ماه آگوست تشریح کردند که: "اگر کاربری از نسخه HTTP (یعنی نسخه رمزگذاری نشده و تأیید نشده) یکی از این سایتها بازدید کند، آنها از هدایت کاربر به نسخه HTTPS (یعنی نسخه رمزگذاری شده و تأیید شده) سایت جلوگیری می کنند. اگر کاربر متوجه نشود که در نسخه HTTPS سایت (که هیچگونه آیکون قفل در مرورگر وجود ندارد) بوده و اقدام به ارسال یا دریافت اطلاعات حساس کند، این اطلاعات توسط مهاجم قابل رهگیری میباشد".

برای کاهش چنین حملاتی، پروژه Tor توصیه های را شرح داده است؛ از جمله اصرار به مدیران وب سایت ها برای فعال کردن پیش فرض HTTPS و استقرار سایت های .onion برای ممانعت گره های خروج و اضافه کردن این برنامه به "comprehensive fix" جهت غیرفعال کردن HTTP ساده در مرورگر Tor است.

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده (CISA) در ژوئیه سال 2020 در یک توصیه اعلام کرد: "خطر آلودگی به عنوان هدف سوءاستفاده از طریق Tor برای هر سازمان منحصر به فرد است. یک سازمان باید ریسک خطر خود را با ارزیابی احتمال اینکه عامل تهدید، سیستم ها یا داده های آن را هدف قرار میدهد و احتمال اینکه موفقیت عامل حملات باعث از دست دادن کنترل و کاهش امکان مدیریت شرایط میشود، در نظر بگیرد".

این مجموعه افزود: "سازمان ها باید تصمیمات کاهش مخاطرات خود را در برابر تهدیدات سازمانی خود از طریق تهدیدهای مداوم پیشرفته (APT)، مهاجمان نسبتاً پیشرفته و هکرهای مستقل با مهارت کم که همه آنها از Tor برای انجام شناسایی و حملات در گذشته استفاده کرده اند، ارزیابی نمایند".

برچسب ها: دارک وب, تور, OnionDuke, Dark Web, nusenu, Tor Browser, Tor, HTTPS, HTTP, cybersecurity, CISA , بیت‌کوین , حملات مرد میانی, امنیت سایبری, Cyber Attacks, Bitcoin, حمله سایبری

چاپ ایمیل