IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

سبک جدید و خلاقانه حملات، دريافت باج بابت توقف حملات سیل آسا

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

حمله درخواست باج DDoS چیست؟

حمله باج DDoS یا  Ransome DDoS (RDDoS) زمانی است که گروه های خرابکار با تهدید سازمان ها یا اشخاص به حمله distributed denial of service (DDoS) اقدام به اخاذی میکنند. طرف خرابکار مورد بحث ممکن است حمله DDoS را انجام داده و سپس با یک نوشته درخواست باج خواستار پرداخت پول جهت متوقف کردن حمله کرده، یا ممکن است ابتدا درخواست باج مبنی بر تهدید به حمله DDoS را ارسال کند. در حالت دوم، ممکن است مهاجم در اصل قادر به انجام حمله نباشد، اما عاقلانه نیست که چنین تهدیدی را پوچ تلقی کرد.

بهترین راه محافظت در برابر حملات درخواست باج DDoS یک سرویس کاهش خطرات DDoS قدرتمند است. پرداخت باج به شخص یا گروهی که تهدیدها را انجام داده است هرگز فکر خوبی نبوده و نیست.

 

حمله DDoS چیست؟
حمله DDoS تلاشی برای درگیر و شلوغ کردن منابع یک برنامه، وب سایت یا شبکه است تا کاربران قانونی نتوانند خدماتی که میخواهند را دریافت کنند. حملات DDoS دقیقاً مانند انسداد ترافیکی در آزادراه ها، سیل بزرگی از ترافیک شبکه ناخواسته را به اهداف خود سرازیر میکند. منظور از حملات DDoS "توزیع شده"، این است که آنها ترافیک را از منابع مختلف (غالباً منابع جعلی) ارسال می کنند، که این عامل، مسدود کردن آنها را دشوارتر از حمله Denial of Service (DoS) که با استفاده از یک منبع واحد است، می کند.
لازم به ذکر است که مهاجمان DDoS از تعدادی پروتکل شبکه مختلف استفاده می کنند.
حملات DDoS می تواند تأثیرات عمده ای بر عملیاتی بودن فعالیت های سازمان ها داشته باشد. برای بسیاری از مشاغل، هر بازه زمانی خرابی به معنای از دست دادن درآمد است. اگر سازمانها برای مدت زمان طولانی آفلاین باشند، ممکن است متعاقبا اعتبارشان را نیز از دست بدهند.

 

حمله DDoS باج چگونه کار می کند؟
بیشتر حملات باج DDoS با ارسال یک متن درخواست باج به هدف مورد نظر که در آن مهاجم شرکت یا سازمان را تهدید می کند، آغاز میشود. در بعضی موارد، یک مهاجم ممکن است یک حمله اعلانی کوچک انجام دهد تا جدیت خود را قبل از ارسال درخواست باج نشان دهد. اگر تهدید واقعی باشد و مهاجم تصمیم به پیگیری آن بگیرد، حمله به صورت زیر انجام می شود:

1. مهاجم شروع به ارسال ترافیک حمله به سمت هدف می کند. آنها می توانند از بات نت خود یا سرویس DDoS که برای انجام حمله راه اندازی کرده اند، استفاده کنند. چندین نفر که با هم کار می کنند نیز می توانند با استفاده از ابزار DDoS ترافیک حمله ایجاد کنند. ترافیک حمله می تواند لایه های 3 ، 4 یا 7 را در مدل OSI هدف قرار دهد.

2. برنامه یا سرویس مورد نظر تحت تأثیر ترافیک حمله قرار می گیرد و یا با افت سرعت مواجه شده، یا به کل خراب می شود.

3- حمله تا زمان اتمام منابع مهاجم ادامه می یابد، آنها به دلیل دیگری ممکن است حمله را غیرفعال کنند و یا هدف حمله قادر به کاهش مخاطرات حمله است. روش های کاهش خطر شامل محدود کردن بازه، مسدود کردن IP، blackhole routing یا سرویس محافظت DDoS باشد. سه مورد اول در برابر حملات با توزیع گسترده، دشوار است.

4- مهاجم ممکن است در خواسته های خود برای پرداخت تجدید نظر کند، حملات بعدی را انجام دهد، یا هر دو را اعمال کند.

 

به طور معمول چه چیزی در یک متن درخواست باج DDoS ذکر میشود؟
متن درخواست باج DDoS، پیامی است که از طرف عامل خرابکار به یک شرکت ارسال می شود و درخواست پول میکند، در صورت عدم پرداخت، عامل مخرب حمله DDoS را انجام می دهد. اغلب این موارد از طریق ایمیل ارسال می شوند. گاهی اوقات مهاجم چندین پیام ارسال می کند و در هر پیام جزئیات بیشتری در مورد تهدیدها یا خواسته های خاص خودشان مطرح می کنند.

تهدید
تهدید موجود در یادداشت درخواست باج حمله DDoS می تواند به چندین شکل مختلف باشد:

عامل مخرب ممکن است به اعتبار حمله DDoS قبل، هدف را به حمله دیگری تهدید کند.
آنها ممکن است بر مبنای حمله DDoS که در حال حاضر بر روی هدف در حال انجام است، درخواست باج کنند.
آنها ممکن است هدف را به حمله DDoS در آینده تهدید کنند، که ممکن است در یک زمان خاص با نامشخص انجام بپذیرد.

 

جزئیات تهدید به حمله
برای خطرناکتر جلوه دادن تهدید، ممکن است مهاجم ادعا کند که توانایی انجام حمله DDoS با اندازه و مدت مشخص را دارد. این ادعاها لزوماً درست نیستند: فقط به این دلیل که کسی ادعا می کند قادر به حمله 3 Tbps است که 24 ساعت طول می کشد، به این معنی نیست که آنها در واقع منابعی را برای انجام آن دارند.

 

وابستگی گروهی
برای افزودن اعتبار به تهدیدات خود، مهاجم ممکن است ادعا کند که به گروه های معروف هکر مانند Fancy Bear، Cozy Bear، گروه Lazarus ، Armada Collective یا دیگران وابسته است. این ادعاها ممکن است درست باشد اما تأیید آنها دشوار است. این ممکن است بلوف یا یک اقدام copy-cat از طرف مهاجم باشد.

 

تقاضای پرداخت و دستورالعمل های ارسال باج
متن درخواست باج در انواع پرداخت مختلفی تقسیم بندی می شود. پرداخت در قالب بیت کوین یک درخواست مشترک است، اما ممکن است مهاجم با ارز دیجیتال رمزپایه دیگری یا با ارز مجاز از طرف دولت (دلار ، یورو و غیره) باج مدنظرش را نیز بخواهد. به طور مشترک، آنها معمولاً مبلغ مشخصی را درخواست می کنند و دستورالعمل های تحویل پول را ارائه می دهند.

 

مهلت یا محدودیت زمانی
سرانجام برای بیان فوریت مطالبه آنها و افزایش احتمال پاسخدهی مجموعه هدف، متن درخواست باج ممکن است قبل از شروع حمله تهدید شده، یا برای اینکه حمله فعلی پایان یابد یک مهلت دشوار و محدود را برای تحویل باج معین کرده باشد. برخی از مهاجمان به ازای هر ساعت یا روز تاخیر و عبور از مهلت مقرر، ممکن مبلغ درخواستی خود را افزایش دهند.

 

آیا پرداخت باج ایده خوبی است؟
نه. گذشته از اینکه پرداخت باج مستلزم دادن پول به مجرمان است، پرداخت باج تضمین نمی کند که مهاجمان فعالیت خود را متوقف کنند. برعکس، سازمانی که باج می دهد حتی هدف مطلوب تری است: این سازمان نشان داده است که مایل است خواسته های مهاجمان را برآورده کند و بنابراین به احتمال زیاد خواسته های آینده آنها را نیز برآورده خواهد کرد.

علاوه بر این، هر چقدر مهاجم پول بیشتری بدست آورد، بهتر قادر به تأمین بودجه عملیات باج گیری خود و گسترش توانایی های خود برای حملات آینده خواهد بود.
در نهایت همیشه این احتمال وجود دارد که تهدید قابل انجام نباشد و یک سازمان برای هیچ و پوچ، پول و باج را پرداخت کند.

مشاغل در پی حملات DDoS از انها درخوسات باج میشود، باید این موارد را به مقامات مربوطه مجری قانون گزارش دهند و برای دفاع از خود در برابر حملات احتمالی، در صورت اجرای تهدیدات، ضمانت هایی را در نظر بگیرند.

 

آیا اکثر تهدیدات باج DDoS قابل انجام هستند؟
تمام تهدیدهای امنیتی باید جدی گرفته شوند. با این حال، همه تهدیدات باج DDoS واقعی نیستند. ارسال یک ایمیل کوتاه دریافت باج نسبتاً آسان است. برای انجام حملات گسترده و بزرگ DDoS، جهت نگهداری، مدیریت و فعال کردن شبکه بزرگی از دستگاههای در معرض خطر (معروف به botnet) به منابع بسیار زیادی نیاز است.
همانطور که گفته شد، بسیاری از خدمات به کارگیری و انجام حملات DDoS در دارک وب موجود است و ممکن است مهاجم برای انجام حمله با یکی از این سرویس ها قرارداد ببندد. به طور طبیعی این هزینه برای مهاجم مستلزم پرداخت پول است، که آنها می توانند از طریق تهدیدات دریافت باج DDoS، آنرا بدست آورند.
معمولاً حملات DDoS یک بازی اعداد است. خواه طرف خواستار باج، قادر به انجام تهدیدهای خود باشد یا خیر، آنها برای پرداخت و دریافت باج روی درصد کمی از اهداف خود حساب می کنند.
به جای تلاش برای ارزیابی اعتبار تهدید و احتمال حمله، ایمن ترین راه استفاده از سرویس محافظت DDoS است که می تواند یک ساختار وب یا شبکه را به هر شکل ممکن بصورت آنلاین حفظ کند.

 

تفاوت حمله باج DDoS و باج افزار چیست؟
حملات باج افزاری یکی دیگر از انواع رایج اخاذی آنلاین است. باج افزار نرم افزاری مخرب است که سیستم ها و پایگاه داده های یک سازمان را رمزگذاری می کند و آنها را غیرقابل استفاده می کند. هنگامی که رمزگذاری کامل شود، مهاجم در ازای رمزگشایی سیستم های سازمان، پول مطالبه میکند. باج افزار باید به نوعی وارد سیستم ها یا شبکه های داخلی کسب و کار شود. پیوست های ایمیل مخرب همراه با حملات فیشینگ، عامل مشترک این نوع تهدیدات است.

برخلاف حمله باج افزاری، حمله باج DDoS سیستم های یک شرکت را رمزگذاری نمی کند. این حملات فقط هدفشان، آفلاین کردن آن مجموعه است. همچنین قبل از اجرای آن نیز، نیازی به دسترسی مهاجم به سیستم های داخلی یک کسب و کار نیست. با این وجود، با داشتن محفاظت به حد کافی قوی DDoS، حمله باج DDoS نمیتواند تاثیر بسزایی بر عملکرد یک کسب و کار ایجاد نماید.

برچسب ها: باج, Ransome, RDDoS, DoS, DDoS Protection, DDoS Attack, Cloudflare, cybersecurity, بیت‌کوین , ransomware , DDoS, Botnet, بات نت, باج افزار, امنیت سایبری, Cyber Attacks, Bitcoin, حمله سایبری

چاپ ایمیل