IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

جریمه سنگین گوگل و اپل در پی اقدامات تهاجمی و انحصارطلبانه آنها

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه
takian.ir italys antitrust regulator fines google and apple for aggressive data practices 1
رگولاتور ضد انحصار ایتالیا، هر دو شرکت اپل و گوگل را به دلیل آنچه که روش‌های داده‌ای «تهاجمی» می‌خواند و به دلیل ارائه نکردن اطلاعات واضح در مورد استفاده‌های تجاری از داده‌های شخصی افراد در مرحله ایجاد حساب به مصرف‌کنندگان، هر یک را ۱۰ میلیون یورو جریمه کرده است.

این رگولاتوری با نام AGCM گفت: «Google و Apple اطلاعات واضح و فوری در مورد کسب و استفاده از داده‌های کاربر برای مقاصد تجاری ارائه نکرده‌اند» و اضافه کرد که شرکت‌های فناوری انتخاب و تأکید کرده‌اند که جمع‌آوری داده‌ها فقط برای موارد ضروری، بهبودبخشی خدماتشان و بهینه‌سازی تجربه کاربر بدون اینکه هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه داده‌ها می‌توانند به دلایل دیگر انتقال داده شده و یا استفاده شوند، می‌باشد.

این نگرانی‌ها مربوط به این است که چگونه شرکت‌ها اطلاعات مربوطه را هنگام ایجاد حساب کاربری و استفاده از خدمات خود حذف می‌کنند؛ جزئیاتی که به گفته مقامات برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد اینکه آیا اجازه استفاده از داده‌هایشان را برای مقاصد تجاری می‌دهند یا نه، حیاتی هستند.

رگولاتوری AGCM با این استدلال را مطرح کرده است که فقدان رضایت صریح کاربر، نه تنها پذیرش کاربران را از پیش تعیین شده قلمداد می‌کند، بلکه به اپل و گوگل نیز این امکان را می‌دهد که داده‌های تولید شده را در معرض انواع دیگر پردازش‌ها قرار دهند و مکانیزمی را ارائه ندهند که از طریق آن مصرف‌کنندگان بتوانند انتخاب خود را برای اشتراک‌گذاری تأیید یا تغییر داده‌های شخصی آن‌ها، تعیین نمایند.
takian.ir italys antitrust regulator fines google and apple for aggressive data practices 2
رگولاتور خاطرنشان کرد: «این ساختار مالکیتی که توسط اپل تهیه شده است، اعمال اراده یک شخص در استفاده از داده‌های یک شخص دیگر برای مقاصد تجاری را ممکن نمی‌سازد. بنابراین، مصرف‌کننده در انتخاب مصرف مشروط می‌شود و مخاطب تحت انتقال اطلاعات شخصی قرار می‌گیرد که اپل می‌تواند برای اهداف تبلیغاتی خود که به روش‌های مختلف انجام می‌شود».

این توسعه همچنین زمانی انجام می‌شود که سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) در روز جمعه اعلام کرد که نظارت بیشتری را بر توسعه مداوم پیشنهادات سندباکس حفظ حریم خصوصی Google برای دور شدن از کوکی‌های شخص ثالث در مرورگر وب کروم خود در پی این موضوع تضمین کرده و اعمال خواهد کرد. این اقدامات در پی واکنش شدید طرفداران حریم خصوصی، تبلیغ‌کنندگان و ناشران اتخاذ شده است.

برای این منظور، CMA گفت که این غول جستجو پیشنهاد کرده است تا «به نگرانی‌های مربوط به حذف عملکرد یا اطلاعات Google قبل از تغییرات کامل Privacy Sandbox، از جمله با تأخیر در اجرای پیشنهاد بودجه حفظ حریم خصوصی خود، و ارائه تعهدات پیرامون معرفی اقداماتی برای کاهش دسترسی به آدرس‌های IP، رسیدگی کند».

علاوه بر این، انتظار می‌رود Google «محدودیت‌های داخلی داده‌ها» را که خود شرکت می‌تواند استفاده کند، شفافسازی کند. این موارد شامل محدودیت‌هایی برای جلوگیری از استفاده از «داده‌های شخصی شخص اول برای ردیابی کاربران جهت هدف‌یابی و اندازه‌گیری آگهی‌های نشان‌داده شده در وب‌سایت‌های غیر Google» و همچنین استفاده از تاریخچه مرورگر Chrome و داده‌های Analytics کاربران برای هدف‌یابی تبلیغات در وب‌سایت‌های Google یا غیر Google، می‌باشند.

این اقدام به دنبال اعلام قبلی گوگل در ماه ژوئن مبنی بر به تعویق انداختن عرضه از اوایل سال ۲۰۲۲ تا اواخر سال ۲۰۲۳ صورت گرفت و خاطرنشان کرد که "زمان بیشتری در سراسر اکوسیستم برای درست کردن این موضوع مورد نیاز است" و "ارزیابی فناوری‌های جدید، جمع‌آوری بازخورد و تکرار برای اطمینان از مطابقت آن‌ها با اهداف ما برای حفظ حریم خصوصی و همچنین عملکرد آن‌ها و از سویی نیز به همه توسعه‌دهندگان زمان می‌دهد تا بهترین مسیر را برای حفظ حریم خصوصی در پی بگیرند".

برچسب ها: سندباکس, کوکی‌, Analytics, Privacy Sandbox, Sandbox, CMA, رگولاتوری, AGCM, مرورگر, تبلیغات, کروم, cybersecurity, Apple, اپل, Chrome, گوگل, امنیت سایبری, حریم خصوصی, Cyber Attacks, حمله سایبری

چاپ ایمیل