IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

عملیات دستگیری بیش از هزار مجرم سایبری و ضبط ۲۷ میلیون دلار پول با مشارکت ۲۰ کشور

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه
takian.ir interpol arrests over 1000 cyber from 20 countries 1
یک عملیات مشترک چهار ماهه با هماهنگی اینترپل، سازمان بین‌المللی پلیس جنایی، به دستگیری بیش از ۱۰۰۰ مجرم سایبری و کشف ۲۷ میلیون دلار درآمد غیرقانونی مجرمان منجر شد.

این عملیات با نام رمز "HAECHI-II" واحد‌های مجری قانون را از ۲۰ کشور جهان و همچنین هنگ کنگ و ماکائو قادر ساخت که ۱۶۶۰ پرونده را در کنار مسدود کردن ۲۳۵۰ حساب بانکی مرتبط با وجوه غیرقانونی متقلبانه جمع‌آوری شده از طریق طیفی از جرایم مالی آنلاین، ببندند. این کلاهبرداری‌ها شامل مواردی چون کلاهبرداری از طریق سایت‌های دوستیابی، کلاهبرداری در زمینه سرمایه‌گذاری و پول شویی مرتبط با قمار آنلاین غیرقانونی بوده‌اند.

یورگن استاک، دبیر کل اینترپل در بیانیه مطبوعاتی که در ۲۶ نوامبر منتشر شد، گفت: «نتایج عملیات HAECHI-II نشان می‌دهد که افزایش جرایم مالی آنلاین ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ هیچ اثر و نشانه‌ای از کاهش را در خود نشان نمی‌دهد».

تحقیقات هماهنگ مجریان قانون طی یک دوره چهار ماهه، از ژوئن ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۱، با ده روش جدید جنایی که در طول عملیات شناسایی به کار گرفته شد، انجام پذیرفت.

در یکی از نمونه‌های کلاهبرداری پیچیده با‌ایمیل تجاری (BEC)، مجرمان با جعل هویت نماینده قانونی یک شرکت منسوجات کلمبیایی که نامش فاش نشده، اجازه انتقال بیش از ۱۶ میلیون دلار به دو حساب بانکی در چین را صادر کرده‌اند. این شرکت به مقامات هشدار داد، اما این هشدار پس از آن صادر شد که آن‌ها متوجه شدند بیش از ۸ میلیون دلار کلاهبرداری صورت گرفته است.

مورد دوم مربوط به یک شرکت اسلوونیایی بود که فریب یک انتقال به مبلغ بیش از ۸۰۰۰۰۰ دلار به حساب‌های مالی در چین را خورد. در هر دو حادثه پول رهگیری و وجوه مسروقه برگشت داده شد. ند.

علاوه بر این، اینترپل همچنین در مثال دیگری از چگونگی استفاده سریع عاملان تهدید از روند‌های محبوب برای بهره‌برداری فرصت طلبانه در زمینه کلاهبرداری سایبری، اعلام کرد که یک کمپین بدافزار را کشف کرده است که از سریال پرطرفدار نتفلیکس کره جنوبی با نام Squid Game برای توزیع تروجانی استفاده کرده است که قربانیان را در سرویس‌های پریمیوم پولی بدون تأیید کاربران عضو می‌کند.

شرکت امنیت سایبری Proofpoint، اواخر ماه گذشته، یک حمله فیشینگ دیگر را فاش کرد که در آن عامل جرایم سایبری TA575، بدافزار Dridex را با استفاده از فریب کاربران و تحت عنوان Squid Game توزیع می‌کرد. محققان خاطرنشان کردند: «عامل تهدید ادعا می‌کند که عاملی مرتبط با نتفلیکس است و از‌ایمیل‌هایی استفاده می‌کند که در آن‌ها اهداف را برای دسترسی پیش از موعد به فصل جدید Squid Game یا تبدیل شدن به بخشی از عوامل نمایش تلویزیونی مورد سواستفاده قرار می‌دهد».

کشور‌های شرکت‌کننده در عملیات HAECHI-II شامل آنگولا، برونئی، کامبوج، کلمبیا، چین، هند، اندونزی، ایرلند، ژاپن، جمهوری کره، لائوس، مالزی، مالدیو، فیلیپین، رومانی، سنگاپور، اسلوونی، اسپانیا، تایلند و ویتنام بوده‌اند.

این دستگیری‌ها بخشی از یک پروژه سه ساله برای مقابله با جرایم مالی سایبری است و به دنبال موج اول عملیات، موسوم به "HAECHI-I"، که بین سپتامبر ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ بود، انجام گرفت. تحقیقات، که شامل زیرمجموعه‌ای از کشور‌های مذکور می‌شود، منجر به دستگیری ۵۸۵ نفر و مسدود شدن بیش از ۱۶۰۰ حساب بانکی در سراسر جهان و همچنین رهگیری ۸۳ میلیون دلار وجوه غیرقانونی که توسط مهاجمان از قربانیان به سرقت رفته بود، شد.

برچسب ها: Cyber Criminal, بازی مرکب, جرایم مالی, Proofpoint, TA575, Dridex, Squid Game, مجرم سایبری, کووید-۱۹, HAECHI, HAECHI-II, Corona, کرونا, COVID-19, Interpol, cyber crimes, cybersecurity, malware, اینترپل, بدافزار, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

چاپ ایمیل