IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

همکاری نظافتچی وزیر دفاع اسرائیل با گروه ایرانی برای جاسوسی

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir israeli defence ministers cleaner sentenced spying attempt
وزارت دادگستری روز سه‌شنبه ادعا کرد مردی که به‌عنوان نظافتچی در خانه بنی‌گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی کار می‌کرد، به اتهام تلاش برای جاسوسی برای هکر‌های مرتبط با ایران به سه سال زندان محکوم شد.

امری گورن گوروچوفسکی، ٣٨‌ساله ساکن شهر مرکزی لود، به همراه شریک زندگی خود به‌عنوان نظافتچی در خانه گانتز در روش هایین در خارج از تل آویو استخدام شده بود.

او در نوامبر سال گذشته دستگیر شد و به اتهام تلاش برای جاسوسی برای گروه Black Shadow پس از پیشنهاد انتقال اطلاعات از خانه گانتز به هکر‌ها متهم شد.

روز سه‌شنبه، وزارت دادگستری گفت که گوروچوفسکی به توافقی دست یافته است که در آن "او به تلاش برای انتقال اطلاعات به دشمن اعتراف کرد" و دادگاه او را به "سه سال زندان" محکوم کرد.

در بیانیه وزارت دادگستری، گروه Black Shadow به‌عنوان یک گروه هکر وابسته به ایران توصیف شده است.

آژانس امنیت داخلی شین بت سال گذشته گفت که گوروچوفسکی هرگز به "موارد طبقه‌بندی شده" دسترسی نداشته و بنابراین اسرار دولتی را با موفقیت به اشتراک نمی‌گذارد، و افزود که گوروچوفسکی تنها چند روز پس از تماس با Black Shadow دستگیر شد.

حکم دستگیری گوروچوفسکی حاکی از آن بود که او سابقه کیفری گسترده‌ای دارد، از‌جمله پنج محکومیت و دوران زندان برای جرایم مختلف از‌جمله سرقت از بانک، که این سوال را در مورد نحوه استخدام او برای کار در خانه یکی از مقامات ارشد امنیتی اسرائیل ایجاد کرد.

طبق ادعای خبرگزاری‌های صهیونیستی، گروه Black Shadow مسئول حملات متعدد به زیرساخت اینترنتی اسرائیل است.

هک‌های این گروه به‌عنوان بخشی از یک جنگ مخفی چندین‌ساله بین اسرائیل و ایران، از‌جمله حملات فیزیکی به کشتی‌ها و حرکات سایبری تهاجمی آنلاین تلقی می‌شود.

در اکتبر سال گذشته، Black Shadow ادعای حمله سایبری به یک ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی اسرائیلی را کرد که توجه رسانه‌ها را به خود جلب نمود.

برچسب ها: امری گورن گوروچوفسکی, سایه سیاه, وزیر دفاع رژیم صهیونیستی, بنی‌گانتز, Tel-Aviv, تل آویو, Black Shadow, Iran, Hacker, Spying, ایران, israel, اسرائیل, رژیم صهیونیستی, Cyber Security, حملات سایبری, جاسوسی, هکر, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل