IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

نفوذ گروه سایبری اسرائیل به سیستم‌های زیرساخت نفتی ایران

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir israeli cyber group claims hacked iranian oil infrastructure systems 1
گروهی از هکر‌های سایبری اسرائیلی روز گذشته ادعا کردند که سیستم مدیریت پروژه اصلی زیرساخت‌های نفتی در ایران را هک کرده‌اند.

این گروه سایبری در ادعا‌های خود توضیح دادند که اهداف آنها سیستم‌هایی هستند که زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی را برای بسیاری از شهروندان از‌جمله سیستم‌های رایانه‌ای حزب الله فراهم می‌کنند.

این گروه که با نام WeRedEvils شناخته می‌شود، گفته است که از ابتدای عملیات شمشیر‌های آهنین (Swords of Iron) به‌صورت غیر رسمی فعالیت خود را آغاز نموده است. سامانه هک شده توسط این گروه، وظیفه تامین سوخت و نفت کل ایران را بر عهده‌دارد.

به نقل از جروزالم پست، این گروه همچنین در کانال تلگرامی که به اسم خود دارد، نوشت: "ما موفق شدیم نرم‌افزار‌های حساس و حیاتی را به‌دست آوریم که در اینجا به جزئیات آن نمی‌پردازیم، مطمئن هستیم که ایران تا این لحظه میزان آسیبی که به زیرساخت‌هایش وارد شده را درک کرده است. همانطور که می‌دانیم و در گذشته چنین دکل‌ها و راکتور‌هایی را دیده‌ایم که در موارد خاص می‌توانند در صورت نشت داخلی یا گرم شدن بیش‌از‌حد باعث تخریب جمعی و خطرات بزرگی شوند".

takian.ir israeli cyber group claims hacked iranian oil infrastructure systems 2
‌همچنین در توییت این گروه که در تایید این حمله آمده، گفته شده است: "در چند روز گذشته پس از کار بسیار و هوشمندانه و آزمایشات متعدد، موفق شدیم به سیستم مدیریت پروژه اصلی سیستم‌های نفتی ایران که وظیفه تامین سوخت و نفت کل ایران را بر عهده‌دارد نفوذ کنیم. همچنین موفق شدیم به نرم‌افزار‌های ضروری و حساسی که در اینجا به جزئیات آن نمی‌پردازیم، دست پیدا کنیم. مطمئن هستیم که ایران در حال حاضر میزان آسیب وارده را درک کرده است. و همانطور که می‌دانیم و در گذشته دیده‌ایم این‌گونه دکل‌ها و راکتور‌ها در موارد خاص می‌توانند در صورت نشت داخلی یا گرم شدن بیش‌از‌حد باعث تخریب جمعی و خطرات بزرگی شوند. اسناد و فایل‌هایی که ما به‌صورت عمومی کرده‌ایم، قسمت کوچکی از سرور‌های این شرکت است که شامل موارد زیر است: سیستم‌های نفت، نرم‌افزار‌های کاری، کارخانه‌ها، دکل‌ها و ساختار داخلی سیستم‌های آنها، مکان‌های مرتبط و حساس که برای عموم شناخته شده نیست، فاکتور‌ها، پرداخت‌ها و حساب‌های بانکی، کارت‌های شناسایی و غیره. برخی از فایل‌ها با پسورد‌های زیر رمزگذاری شده‌اند: WeRedEvils".

این گروه خاطرنشان کرد که در کنار فایل‌های منتشر شده، فایل‌های دیگری را نیز در اختیار دارد که هنوز منتشر نشده است.

نفوذ به شبکه ارتباطی حزب الله لبنان
‌چند ساعت بعد، آنها تهدید دیگری برای حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله ارسال کردند: "شما در تیررس ما هستید، ما شما را فراموش نکرده‌ایم، ما بیش از ۲۵۰ هزار سامانه ارتباطی در سراسر لبنان را تحت کنترل داریم".

آنها توضیح دادند که اینها سیستم‌هایی هستند که زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی را برای بسیاری از شهروندان از‌جمله سیستم‌های رایانه‌ای حزب الله فراهم می‌کنند.

سپس تهدید دیگری به کانال تلگرام Gazanow مربوط به اخبار نوار غزه ارسال شد: "ما دوباره این کار را انجام دادیم، موفق شدیم به یکی از حساب‌های مدیریت کانال Gazanow نفوذ کنیم و تمام محتوای اخیر آنها را حذف کنیم، اما به دلیل مجوز‌هایی که نداشتیم، نتوانستیم نام کانال را تغییر داده یا برای همیشه آن را حذف کنیم، این کانال هنوز وجود دارد، اما فعالیت آن محدود است. ما هر بار از کسانی که سعی در تهمت زدن به ما یا منحرف کردن افکار علیه ما دارند، آسیب می‌بینیم".

برچسب ها: Cyberhacker, راکتور, Reactor, حزب الله لبنان, نفت, عملیات شمشیر‌های آهنین, Swords of Iron, WeRedEvils, غزه, Gaza, Cyber Warfare, Iran, hezbollah, ایران, israel, اسرائیل, Cyber Security, Telegram, جاسوسی سایبری, امنیت سایبری, جنگ سایبری, تلگرام, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل