IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

دستگیری چهار نفر به جرم بهره‌گیری از ChatGPT برای حملات باج‌افزاری

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir china arrests suspects chatgpt ransomware
چند فرد به ایجاد انواع باج افزار، تقویت نرم‌افزار از طریق استفاده از ChatGPT OpenAI، انجام اسکن آسیب‌پذیری، نفوذ به شبکه‌ها برای دسترسی ایمن، استقرار باج افزار و اقدام در راستای اخاذی از قربانیان خود، اعتراف کردند.

رسانه‌های چینی اولین گام بزرگ این کشور برای مقابله با استفاده از ChatGPT را گزارش کرده‌اند، زیرا چهار فرد چینی به دلیل توسعه باج‌افزار با استفاده از ChatGPT دستگیر شده‌اند. این اولین نمونه در کشور چین است که شامل چت‌بات محبوب و در‌عین‌حال رسمی ممنوع است.

این دستگیری‌ها نباید غافلگیر کننده باشد، زیرا مجرمان سایبری همواره مشتاق بوده‌اند از چت‌بات هوش مصنوعی برای اهداف مخرب سواستفاده کنند. کسانی که نتوانستند از آن سواستفاده کنند، نسخه‌های شخصی‌سازی شده خود را از ChatGPT مخرب ایجاد کرده‌اند که به نام‌های WormGPT و FraudGPT شناخته می‌شود.

به گزارش SCMP، مهاجمان سایبری پس از گزارش یک شرکت ناشناس در هانگژو، تحت نظر مقامات قرار گرفتند. هکر‌ها برای رفع انسداد/بازگرداندن دسترسی به سیستم‌های قربانیان، ٢٠٠٠٠ تتر درخواست کردند.

در اواخر نوامبر ٢٠٢٣، پلیس دو مظنون را در پکن و دو مظنون را در مغولستان داخلی دستگیر کرد. مظنونان به نوشتن نسخه‌های باج‌افزار، بهینه‌سازی برنامه با استفاده از چت‌بات ChatGPT، انجام اسکن آسیب‌پذیری، نفوذ به شبکه‌ها برای دسترسی و استقرار باج‌افزار و اخاذی اعتراف کردند.

استفاده از ChatGPT که یک چت‌بات توسعه‌یافته توسط OpenAI است، در چین به‌عنوان بخشی از ابتکارات پکن برای محدود کردن دسترسی به محصولات هوش مصنوعی مولد خارجی ممنوع است. در پاسخ، چین نسخه مخصوص ChatGPT خود را با نام Ernie Bot معرفی کرده است. با‌این‌حال، این گزارش اطلاعات روشنی در مورد اینکه آیا استفاده از ChatGPT مشمول هزینه‌های قانونی در چین است ارائه نمی‌دهد.

بر اساس گزارش SCMP، سه نفر از بازداشت شدگان قبلا در فعالیت‌های مجرمانه دیگری از‌جمله انتشار اطلاعات نادرست و فروش فیلم دوربین‌های مداربسته سرقتی از طریق فناوری دیپ‌فیک (Deep-Fake) دست داشته‌اند.

با وجود مسدود کردن آی‌پی آدرس‌های OpenAI در چین، هنگ کنگ و مناطق تحریم شده مانند کره شمالی و ایران، برخی از کاربران راه‌هایی را برای دور زدن این محدودیت‌ها با استفاده از VPN و دریافت شماره تلفن از مناطق تحت پشتیبانی پیدا می‌کنند. با‌این‌حال، مشارکت در چنین شیوه‌های دور زدن ممکن است کاربران را در معرض عواقب قانونی بالقوه قرار دهد.

پرونده‌های حقوقی مربوط به استفاده از هوش مصنوعی مولد در چین به دلیل محبوبیت انبوه و پتانسیل جرایم آن افزایش یافته است. در ماه مه ٢٠٢٣، طبق گزارش‌ها، مردی در استان گانسو به اتهام استفاده از ChatGPT برای انتشار اخبار جعلی در مورد تصادف قطار بازداشت شد.

برچسب ها: Ransowmare, Ernie Bot, FraudGPT, WormGPT, چت‌بات, ChatBot, دیپ‌فیک, ChatGPT OpenAI, OpenAI, ChatGPT, Cyber Warfare, باج‌افزار, VPN, Cyber Security, جاسوسی سایبری, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل