IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

پنج نشانه هک شدن سایت وردپرس شما و نحوه رفع آن

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir 5 signs wordpress site hacked how to fix it
در حال حاضر، بیش از ۴۵۵ میلیون وب‌سایت با وردپرس طراحی شده‌اند که نشان دهنده این واقعیت است که این سیستم مدیریت محتوای متن باز یک هدف سودآور برای مجرمان سایبری است و چرا امنیت باید اولویت اصلی کاربران WP باشد.

بله، نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد وردپرس یا هر وب‌سایتی شما هک شده است، و بله راه‌هایی برای رفع آن وجود دارد. این مقاله پنج راه را ارائه می‌دهد که می‌توانید متوجه شوید که وب سایت شما هک شده است یا خیر، و سپس چند راه برای حل هک ارائه می‌دهد.

به یاد داشته باشید که یک مهاجم مخرب راه‌های مختلفی برای دسترسی دارد. ممکن است یک بدافزار یا یک افزونه مخرب باشد، اما ممکن است چیز مخرب‌تری نیز در کار باشد، مثلاً‌ ایمیل شما هک شده یا گوشی هوشمند/رایانه‌تان دارای نرم‌افزار جاسوسی باشد. در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد وب سایت شما هک شده است.

۱ - شما نمی‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید
اگر نمی‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید، این یک نشانه کلاسیک است که نشان می‌دهد شما هک شده‌اید. با این حال، علیرغم اینکه یک نشانه کلاسیک است، یکی از کمترین موارد رایج است. بسیاری از هکر‌ها نمی‌خواهند شما متوجه شوید که هک شده‌اید. این به آن‌ها اجازه می‌دهد اطلاعات مشتری شما را جمع‌آوری کنند و/یا شما را در وب‌سایت خود نگه می‌دارند تا بتوانند به بهره‌برداری از آن ادامه دهند.

چند هک عالی وردپرس وجود دارد که باید دو یا سه بار وارد آن شوید. به شمل می‌گوید که رمز عبور شما یکی دو بار اول اشتباه است و بار سوم به شما اجازه ورود می‌دهد. این به این دلیل است که هک وردپرس در واقع درخواست شما را پردازش می‌کند. با سومین تلاش برای رمز عبور واقعی خود، به شما اجازه دسترسی داده می‌شود و هر اثری از هکر ناپدید می‌شود.

۲ - فایل‌ها و اسکریپت‌های ناشناخته
برای آن دسته از افرادی که در مورد برنامه‌نویسی اطلاع دارند، ممکن است بتوانند وب سایت خود را از هرگونه بدافزار و خطرات امنیتی پاک کنند. اگر مهارت دارید، می‌توانید کد وردپرس خود را بررسی کنید، ممکن است متوجه اسکریپت‌های ناشناخته و احتمالاً فایل‌های ناشناخته در وردپرس خود شوید. این اغلب به این دلیل است که افزونه‌های مخرب، فایل‌های خود را پشت سر می‌گذارند که ممکن است بعداً توسط هکر‌ها یا سایر بدافزار‌ها استفاده شود.

۳ - وب سایت شما به کندی شروع به کار کرد
این سیگنالی است که نشان می‌دهد شخصی به دلایل نامطلوب از وب سایت شما استفاده می‌کند. این می‌تواند هر چیزی باشد، از افرادی که از تصاویر شما لینک می‌دهند و از پهنای باند شما استفاده می‌کنند، تا افراد اسپم که از وب سایت امن Google شما به یکی از وب سایت‌های مخرب خود هدایت می‌شوند.

دلیل دیگری که ممکن است بارگذاری وب سایت شما بسیار بیشتر از حد معمول طول بکشد این است که ممکن است به خطر بیفتد و به عنوان بخشی از یک بات نت در مقیاس بزرگتر استفاده شود. در سال ۲۰۱۸، محققان ۲۰۰۰۰ وب سایت وردپرس در معرض خطر را شناسایی کردند که به عنوان یک بات نت برای انجام حملات سایبری کار می‌کردند.

۴ - موارد اضافه شده به وب سایت شما
یک ترفند احمقانه این است که پنجره‌های بازشو به وب‌سایت خود اضافه کنید. احمقانه است زیرا شما را در مورد هک هشدار می‌دهد و باعث واکنش شما می‌شود. در واقع، آن‌ها لینک‌هایی را به وب سایت‌های هرزنامه اضافه می‌کنند که در آن بینندگان قربانی شما از بین ‌می‌روند و پس از مدتی به دلیل مشکوک بودن سایت توسط موتور‌های جستجو تحریم می‌شوید.

۵ - ترافیک یا درآمد وابسته شما کاهش یافته است
این یکی دیگر از نشانه‌های کلاسیک است که نشان می‌دهد وب سایت شما هک شده است. مهاجم از ترافیک شما و شاید حتی پول وابسته شما برای اهداف خود استفاده می‌کند. اغلب، این رفتار‌های عجیب و غریب در تجزیه و تحلیل شما است که به شما در مورد هک وردپرس هشدار می‌دهد.

چطور می‌شود این را حل کرد
اول از همه، شما باید منبع حمله را شناسایی کنید. اگر نه، می‌توانید گزارش‌های دسترسی سرور خود را بررسی کنید. هنگامی که می‌دانید حمله از کجا نشات گرفته است، می‌توانید اقداماتی را برای مسدود کردن آن آدرس IP انجام دهید.

سپس باید شروع به تغییر رمز‌های عبور خود کنید؛ برای حساب وردپرس خود، و همچنین هر حساب FTP یا میزبانی مرتبط با سایت شما. حتماً از رمز‌های عبور قوی استفاده کنید که حدس زدن آن‌ها دشوار است.

علاوه بر این، می‌توانید‌ ایمیل اصلی وردپرس را فقط در صورت بروز مشکل تغییر دهید. باید افزونه‌های خود را مرور کنید تا متوجه شوید که آیا یکی از آن‌ها باعث ایجاد مشکل شده است یا خیر. اگر افزونه امنیتی نصب کرده‌اید، لاگ‌های آن را بررسی کنید تا ببینید آیا سرنخ‌هایی در آن وجود دارد یا خیر.

شما باید از طریق افرادی که به آن‌ها مجوز داده‌اید وارد این فرایند شوید، زیرا ممکن است به کلاهبرداری وردپرس یا یک وب سایت جعلی دچار شده باشند و ناآگاهانه اطلاعات خود را از دست داده باشند.

همچنین ممکن است لازم باشد به هاست وب خود نیز مشکوک شوید زیرا آن‌ها اغلب هک می‌شوند یا اطلاعات مشتری را به صورت آنلاین بدون هیچ گونه احراز هویت امنیتی در معرض دید قرار می‌دهند.

اگر هنوز مطمئن نیستید با یک شرکت امنیت وب‌سایت تماس بگیرید تا به آن‌ها اجازه دهید در وب‌سایت شما اجرا شوند، آن را تعمیر کنند، هکر‌ها را حذف کنند، بدافزار را حذف کنند و کنترل کامل وب‌سایت خود را دوباره به دست آورند. این اغلب تنها راه قطعی برای بازگرداندن کنترل کامل وب سایت شما است. در نهایت، باید هر کد مخربی که ممکن است به سایت شما تزریق شده باشد را پاک کنید.

برچسب ها: پهنای باند, Bandwidth, Web Site, Script, وب سایت, پلاگین‌, اسکریپت, هرزنامه, وردپرس, افزونه, WordPress, Plugin, Hack, آسیب‌پذیری, Spam, Vulnerability, malware, Cyber Security, حملات سایبری, هک, Botnet, بات نت, بدافزار, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

چاپ ایمیل