IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

ناامنی در سیستم های هوشمند بیداد میکند

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 اینترپل، اخیرا طی گزارشی، نسبت به امکان هک وسایل هوشمندی از جمله وب کم ها، تلویزیون های هوشمند و حتی یخچال های جدید، ابراز نگرانی کرده و به کاربران این وسایل، هشدار داده است.Takian.ir insecurity in IOT

در حالی که بسیاری از کاربران، فقط نگران نفوذ هکر ها و مهاجمان سایبری به رایانه ها و تلفن های همراه خود هستند، پلیس بین الملل، اعلام کرده است که همه وسایل متصل به اینترنت و مجهز به فناوری اینترنت اشیا، به صورت بالقوه در معرض خطر هک، قرار دارند.

بر اساس تازه ترین آمار، حملات سایبری به وسایل خانگی مجهز به اینترنت اشیا، در دو سال اخیر، رشدی بی سابقه داشته است.

از همین روی، طبق اعلام مقامات مسئول اینترپل، نیروهای این سازمان، در حال ارتقای توانمندی های تخصصی خود در راستای مقابله با این تهدید نوظهور هستند. به عنوان مثال، اخیرا، 43 متخصص حوزه امنیت سایبری اینترپل، از 23 کشور جهان، طی مانوری به بررسی امکان انجام حملات سایبری به یک بانک مجهز به فناوری اینترنت اشیا، پرداختند.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، متخصصان پلیس بین الملل، در آینده ای نزدیک، قادر خواهند بود که آسیب پذیری های فنی در سرور ها را شناسایی کرده و از حملات بیشتر جلوگیری کنند.

برچسب ها: اینترپل, Cyber Security, مهاجمان سایبری, حملات سایبری, IOT, اینترنت اشیاء, هکر, امنیت سایبری

چاپ ایمیل