IPImen ، Firewall ، NGFirewall-UTM، آیپی ایمن، فایروال ایرانی ، فایروال بومی، یوتی ام بومی، یوتی ام ایرانی، فایروال نسل بعدی ایرانی، فایروال نسل بعدی بومی

مروری بر انقلاب جدید سایبری در کنفرانس سایبرتک

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

این بزرگ‌ترین رویداد سایبری خارج از ایالات‌متحده محسوب می‌شود. در این رویداد سه‌روزه، 170 سخنران برجسته از سراسر جهان صحبت می‌کنند و 125 شرکت با 90 استارت آپ فناوری‌های خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند.
ییگال اونا (Yigal Unna)، مدیر سایبری ملی رژیم صهیونیستی (INCD)، با اشاره به تهدیدات سایبری پیش روی کشورها در مراسم افتتاحیه گفت: «تهدیدات سایبری هرروز پیچیده‌تر می‌شوند و اسرائیل نیز از آن مستثنا نیست. یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌ها، تشکیل ائتلاف سایبری بین‌المللی، به‌عنوان بخشی از رویکرد جامع است.»

Takian.ir Cybertech 2018

اویاتار ماتانیا (Eviatar Matania)، اولین مدیر سایبری ملی رژیم صهیونیستی که اخیراً و پس از شش ماه استعفا داده است، با تأکید بر اهمیت ائتلاف سایبری بین‌المللی اعلام کرد: «تهدیدات سایبری امری جهانی است که به همکاری جهانی نیاز دارد. سایبرتک فرصتی برای به وجود آوردن این ائتلاف است. مردم از سراسر جهان برای ایجاد این همکاری به اسرائیل می‌آیند.»

لازم به ذکر است که در مراسمی ویژه، به ماتانیا به خاطر نقش ویژه در ایجاد هیئت سایبری ملی و حمایت بی‌نظیرش از جامعه سایبری در اسرائیل لوح افتخار اعطاء شد. ناداف آرگامان (Nadav Argaman)، رئیس شین بت، نیز با شرکت در این رویداد از خنثی کردن حملات بی‌شمار سایبری روی سازمانش از بسیاری کشورها در جهان خبر داد.
گیل شُوِد (Gil Shwed)، مؤسس و مدیرعامل شرکت فناوری‌های Check Point Software، اظهار داشت: «امروزه ما با حملات نسل پنجم با ویروس‌های ترکیبی مواجه هستیم، زیرا محیطی چالش‌برانگیز است. برای دفاع از حملات کنونی توسعه نوآوری، پیچیدگی و دفاع نسل ششم امری ضروری است.»

ژنرال بازنشسته دیوید پترائوس (David Petraeus)، رئیس سابق سازمان سیا، در بحثی مشترک در مورد تهدیدات و راه‌حل‌های سایبری با ناداف تفریر (Nadav Tsafrir)، مدیرعامل TEAM8 و فرمانده پیشین واحد نخبگان 8200 نیروهای دفاعی اسرائیل، عنوان کرد: «همکاری بین ایالات‌متحده و اسرائیل امکان غلبه بر تهدیدات را فراهم می‌کند و اهمیت این همکاری به‌قدری زیاد است که نمی‌توان در رسانه‌ها از آن سخن گفت.»

طبق گفته‌های مارک وَن زادلهف (Marc Van Zadelhof)، مدیرکل امنیت آی بی ام، جنگی میان هوش مصنوعی خوب و بد وجود دارد و باید با امنیت به‌طورکلی به‌عنوان یک سیستم مصون رفتار کرد. هوش مصنوعی بر مشتریانی مانند واتسون تأثیر می‌گذارد که حوزه‌های جدیدی از تحقیقات در دنیای هوش مصنوعی را نشان می‌دهند. زادلهف گفت: «برای موارد اجتناب‌ناپذیر آماده‌باشید؛ رفتار کاربر را مطالعه نمایید و در مورد ماشین‌آلات برای کاهش مثبت کاذب، به‌عنوان بخشی از اکوسیستم برنامه‌های هدایت‌شده توسط هوش مصنوعی آموزش ببینید.»

اودی موکادی (Udi Mokady)، مدیرعامل CyberArk، معتقد است: «توسعه‌های سریع بر رتبه‌بندی سازمان‌ها تأثیر می‌گذارند. در معماری مدرن امنیت حفظ نمی‌شود زیرا اکثراً دانش حفاظت از معماری ابری را ندارند. وقتی زمینه حمله گسترده باشد فضا برای هکرها بیشتر فراهم می‌شود.»
سیریل ویسین (Cyril Voisin)، مشاور امنیت اجرایی گروه امنیت سایبری شرکت مایکروسافت، اظهار داشت: «چهار زمینه برای رویکرد امنیتی مدرن وجود دارد: مدیریت امنیت، هویت و مدیریت دسترسی، اعتبار و رمزنگاری اطلاعات. فناوری اطراف شرکت‌ها ازلحاظ تشخیص و پاسخ، مانند یک جعبه سیاه برای شناسایی دقیق اتفاقات می‌ماند. حملات سایبری برای دسترسی به داده‌ها هستند اما جعبه سیاه مانند یک واسط ارتباطی آنالوگ رفتار می‌کند.»

 مایکل لاکوون (Michele Iacovone)، معاون ارشد، رئیس امنیت اطلاعات و افسر جیله گر Intuit، نیز گفت: «ایمن ساختن اکوسیستم‌ها هدف ماست. ما می‌خواهیم از امنیت سنتی به سمت ابری حرکت کنیم. با پیشرفت حملات سایبری، کارمندان و مهندسان باید به‌صورت یک تیم و با همکاری یکدیگر از کل سطح اکوسیستم استفاده کرده و آن را به کشورهای جهان سوم بفرستند.»

 ییفچ رون تال (Yiftch Ron Tal)، رئیس هیئت‌مدیره شرکت برق رژیم صهیونیستی، اعلام داشت: «سیستم‌های ذخیره انرژی در آینده مؤثرتر خواهند شد. قابلیت‌ها اجرایی می‌شوند و ما به‌سوی جهانی با انرژی‌های تقریباً نامحدود و ذخیره‌شده به شیوه‌ای مقرون‌به‌صرفه حرکت خواهیم کرد. هر یک از ما تبدیل به یک مصرف‌کننده خواهد شد و ما از فرم قراردادی خارج می‌شویم. از شبکه‌های کوچک به شبکه‌های بزرگ هوشمند، مستقل و پویا مانند اینترنت برق، IOE، حرکت خواهیم کرد که با فناوری بلاک چین حمایت می‌شوند؛ یک راه‌حل سریع بدون واسطه. بااتصال افراد به اینترنت، هر فناوری ممکن است هک شود. اهمیت حمله متغیر است. درنتیجه ما باید با تغییر سیستم سایبری قدیمی همه احتمالات را در نظر بگیریم. مدل‌های تکمیلی باید برای تشخیص سریع ناهنجاری‌ها توسعه داده شوند.»

به گفته نفتالی بنت (Naftali Bennett)، وزیر آموزش و امور یهودیان خارج از اسرائیل، امروزه هر چیزی به ابر متصل است: خدمات، آب، برق، خودروها، بدن ما و به زودی مغزهایمان. حجم بزرگ و در حال رشد جنگ‌های آتی در زمینه سایبری خواهند بود؛ و جهان سایبری در ابتدای مسیرش است.

ارل مارگالیت (Erel N. Margalit)، مؤسس و رئیس JVP و عضو سابق پارلمان اسرائیل، در مورد تهدیدات سایبری از سوی ایران مدعی شد: «تهدید سایبری از سوی ایران برای منطقه بسیار مهم است. تهدید هسته‌ای ایران یک تهدید آتی محسوب می‌شود، اما تهدید سایبری ایران یک تهدید فوری است و زیرساخت‌های شهری اسرائیل در معرض آسیب‌پذیری قرارگرفته‌اند. روزانه یازده گروه مهاجم انقلابی به زیرساخت‌های غیرنظامی و محققان اسرائیلی حمله می‌کنند. ما از بسیاری حملات در منطقه و دیگر نقاط جهان باخبریم و بسیاری حملات بر روی اهداف نظامی و غیرنظامی از سوی ایران صورت می‌گیرند.»

جان دِک (John Delk)، مدیر ارشد گروه Security Product در میکروفوکاس، عنوان کرد: «امنیت سازمانی شبیه یک شطرنج سه‌بعدی است. کاربران، برنامه‌ها و داده‌ها بازیکنان هستند. با افزایش آسیب‌پذیری‌های جدید، ما باید مسائل امنیتی و اطلاعات محرمانه را حل کنیم. در این عرصه ما مجبور به حفاظت از سه لایه هستیم که تمام لایه‌های شرکت را در برگرفته‌اند. مدیریت داده‌ها برای حفاظت از هر سه لایه مهم‌ترین است.»

در میان سخنرانان اصلی در این رویداد سایبری می‌توان به افراد زیر نیز اشاره کرد:
*گرانت واترفال (Grant Waterfall)، رئیس امنیت سایبری EMEA در PwC؛
*مایکل بریورمن-بلومنستیک (Michal Braverman-Blumenstyk)، رئیس فناوری و امنیت سرمایه‌گذاری و ابری در مایکروسافت؛
*استی پشین (Esti Peshin)، مدیرکل بخش سایبری صنعت هوافضای رژیم صهیونیستی؛
*دکتر اورنا بری (Orna Berry)، معاون Dell EMC و دکتر یانیف هارل (Yaniv Harel)، مدیرکل گروه راه‌حل‌های سایبری Dell EMC؛
*دکتر دوریت دور (Dorit Dor)، معاون Dorit Dor در شرکت فناوری‌های نرم‌افزاری Check Point؛

چندین رویداد ویژه در طول کنفرانس با تمرکز بر مسائل عرصه سایبری، ازجمله چالش‌های سایبری در بخش بهداشت، امنیت سایبری حمل‌ونقل زمینی و هوایی، امنیت سایبری بنادر دریایی و حمل‌ونقل دریایی، همکاری بین‌المللی برای مقابله با تهدیدات سایبری جهانی و موارد دیگر برگزار شد.
در این رویداد گروه راه‌حل‌های سایبری Dell EMC و TSG یک سرویس مشترک برای مدیریت و نظارت بر وقایع سایبری در سازمان‌ها راه‌اندازی کردند.

در این مراسم یک رقابت استارت آپ که توسط YL Ventures طراحی شده بود، برای انتخاب نوآورانه‌ترین استارت آپ در زمینه امنیت سایبری برگزار شد. برنده امسال Protego بود که امنیت کامل چرخه زندگی را برای برنامه‌های بدون سرور از زمان استقرار تا زمان اجرا فراهم می‌کند. برندگان دو بلیت ورود به کنفرانس RSA دریافت کردند.

برچسب ها: سایبرتک 2018, دفاع سایبری, Cybertech 2018, اکوسیستم‌, رژیم صهیونیستی, تهدیدات سایبری, استارت آپ, سایبرتک

چاپ ایمیل