رمزنگاری اختصاصی و محرمانه پیام های دایرکت در توییتر

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

توییتر اعلام کرد که در حال تست رمزنگاری End-to-End در پیغام های Direct است. 

 به نقل از سایت هکرید، هرچند که سرعت تست این قابلیت بسیار حلزونی است اما توییتر معتقد است که این قابلیت بصورت کامل تر و تست شده تر اما دیرتر ارائه شود بجای اینکه هرگز ارائه نشود. Takian.ir twitter locked

از سال 2013 کارشناسان حدس میزدند که توییتر احتمالا بزودی رمزنگاری کاملی را بر روی پیغام های Direct اعمال میکند و این حدس بلاخره بعد از 5 سال در حال تحقق است.

جین مانچون وونگ، دانشجوی علوم رایانه ای در دانشگاه ماساچوست دارتموث، این ویژگی را "مکالمه راز" (Secret Conversation) نامگذاری کرده است. این ویژگی در آخرین نسخه بسته نرم افزاری Android برای توییتر ارائه شده است اما فقط برای افراد محدودی بصورت تستی قابل استفاده است.

رمز نگاری نهایی یا همان End-to-end encryption  به کاربران اجازه می دهد پیام ها را به گونه ای ارسال کنند که هیچ کس، حتی عامل FBI با حکم دولتی، هکر یا حتی خود توییتر نتواند انها را بخواند.

با این حال، به نظر میرسد که قابلیت گفتگوی مخفی در حال حاضر فقط برای تعداد کمی از کاربران برای آزمایش در دسترس است. بنابراین، اگر شما یکی از افراد خوش شانس هستید، میتوانید بصورت رمزشده End-to-End اقدام به رمزنگاری پیغام های دایرکت خود بنمایید. به نظر می رسد قابلیت "مکالمه راز" به کاربران توییتر اجازه می دهد با رمزگذاری پیام های ارسال شده و دریافتی بتوانند امنیت مکالمات خود را تقویت کنند.

نحوه ارسال پیام های رمزگذاری شده در پیغام های مستقیم توییتر

بر خلاف WhatsApp و iMessage اپل، همه مکالمات شما در Twitter DM به طور پیش فرض رمزگذاری نخواهند شد بلکه شما خودتان تصمیم میگیرید که کدام یک از پیغام های شما توسط این قابلیت رمز شود، همانند شروع یک چت محرمانه در مسنجر فیس بوک یا در تلگرام.

Takian.ir twitter encrypted direct messages

Takian.ir twitter endtoend encryption

همانطور که در تصویر به اشتراک گذاشته شوده توسط جین مانچون وونگ مشاهده میکنید، نیاز به پیروی از مراحل زیر است تا یک "مکالمه راز" در توییتر ( البته بعد از اینکه این قابلیت در دسترس همه قرار بگیرد) را اجرا کنید:

    1 - برنامه توییتر را بر روی دستگاه Android خود باز کنید.
    2 - 
یک مکالمه موجود را باز کنید یا یک مکالمه دیجیتالی جدید را با شخص دیگری که میخواهید به صورت مخفی گپ بزنید شروع کنید.
    3 - 
آیکن Information در گوشه سمت راست گوشی خود را لمس کنید.
    4 - 
"Start a secret text message" را انتخاب کنید و یک پنجره جدید باز می شود که در آن می توانید پیام های رمز شده را ارسال کنید.

لازم به ذکر است که زیرساخت فعلی توییتر حریم خصوصی کلیدهای رمزنگاری افراد را برای رمزگذاری / رمزگشایی پیام ها ارائه نمی دهد، بنابراین ویژگی های مخفی برای نسخه دسک تاپ و وب توییتر در دسترس نخواهد بود و تنها در نسخ برنامه های تلفن همراه (Android / iOS) میتوانید به آسنی به این قابلیت دسترسی داشته باشید درست مانند WhatsApp ، Facebook Messenger و Telegram.

علاوه بر قابلیت "مکالمه راز"، توییتر بر روی حالت "Data Saver" نیز در حال کار کردن است، که با فعال سازی آن، سرعت ارتباطی شما تا سطح بالایی افزایش می یابد، زیرا با غیرفعال کردن پخش ویدئو بصورت خودکار و همچنین جلوگیری از بارگذازی تصاویر سنگین بصورت اتوماتیک، موجب صرفه جویی در بخشی از پهنای باند شما میشود.

برچسب ها: Data Saver, حریم خصوصی کلیدهای رمزنگاری, Androidhnv, رمزنگاری, Twitter DM, iMessage, قابلیت گفتگوی مخفی, FBI, Secret Conversation, مکالمه راز, انشگاه ماساچوست دارتموث, direct messages, end-to-end encryption, End-to-End, توییتر, Android , Twitter, WhatsApp, رمزگذاری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ