هک و کنترل از راه دور چندین میلیارد دستگاه اپل با این پچ رفع میشود؟

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 

اپل برای رفع نقص امنیتی که می تواند به مهاجمان اجازه دهد کد دلخواه را از طریق محتوای وب مخرب اجرا کنند، یک out-of-band patch برای سیستم عامل خود،macOS ، watchOS و مرورگر وب Safari منتشر کرده است.

این آسیب پذیری که تحت عنوان CVE-2021-1844 از آن یاد می شود، توسط کلمنت لسین از گروه تجزیه و تحلیل تهدیدات گوگل و آلیسون هافمن از گروه تحقیقات آسیب پذیری مرورگر مایکروسافت، کشف و به این شرکت گزارش شد.

طبق گزارش های به روز شده توسط اپل، این نقص ناشی از یک مشکل خرابی حافظه است که می تواند منجر به اجرای کد خودکار هنگام پردازش محتوای خاص تحت وب شود. این شرکت گفت این مشکل با "بهینه سازی حساب شده" رفع گردیده است.

این به روزرسانی برای دستگاه های دارای iOS 14.4 ، iPadOS 14.4 ، macOS Big Sur و watchOS 7.3.1 (Apple Watch Series 3 و بالاتر) و به عنوان یک به روزرسانی در Safari برای MacBooks با macOS Catalina و macOS Mojave در دسترس و آماده دریافت است.

takian.ir apple issues patch for remote hacking

این تغییرات بر مبنای آخرین تحولات مربوط به سه آسیب پذیری روز صفر (CVE-2021-1782 ، CVE-2021-1870 و CVE-2021-1871) است که در ژانویه منتشر شد. نقاط ضعفی که به مهاجم اجازه میداد تا سطح دسترسی خود را افزایش داده و به امکان اجرای کد از راه دور دست یابد، که بعد از آن توسط تیم اجرایی "unc0ver" که تجهیزات اپل را اصطلاحا جیل بریک (jailbreak) میکردند، مورد سو استفاده قرار گرفت که به متعاقب آن قفل تقریباً هر مدل آیفون را با نسخه 14.3 باز کنند.

شایان ذکر است که هافمن همچنین درگیر کشف یک اشکال روز صفر فعال مورد سوءاستفاده در مرورگر کروم بود که هفته گذشته توسط گوگل رفع شد. اما بر خلاف نقص امنیتی کروم، هیچ مدرکی دال بر بهره برداری سوءاستفاده از CVE-2021-1844 توسط هکرهای مهاجم و خرابکار وجود ندارد.

تیم امنیتی ما به کاربران دستگاه های اپل یا کسانی که از نسخه آسیب پذیر کروم استفاده می کنند، توصیه می کند که برای کاهش خطر و رفع نقص، در اسرع وقت این به روزرسانی ها را نصب نمایند.

برچسب ها: jailbreak, macOS, Macbook, Safari, watchOS, iOS, ipad, Patch, Apple, اپل, Chrome

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ