نقص رفع نشده SonicWall VPN و حملات روز صفر

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 

یک آسیب پذیری بحرانی و حیاتی در تجهیزات مرتبط با Sonicwall VPN که تصور میشد در سال گذشته پچ شده است، در حال حاضر و با توجه به اینکه این شرکت این نقص نشت حافظه را رفع نکرده، به عنوان یک خرابکاری و خطای بزرگ سر برآورده است. تا به اکنون، این نقص اجازه دسترسی به اطلاعات حساس برای مهاجم از راه دور فراهم می آورد.

در 22 ماه ژوئن (روز گذشته)، این نقص در پی یک بروزرسانی برای Sonicos Rundified، اصلاح شد.

نقصی که تحت عنوان CVE-2021-20019 و با نمره CVSS برابر 5.3 از آن یاد شده است، آسیب پذیری ای است که نتیجه نشت حافظه در هنگام ارسال یک درخواست HTTP غیر مجاز میباشد که به طور خاص ساخته شده است، که به طبع از طریق افشای اطلاعات به دست می آید.

لازم به ذکر است که تصمیم Sonicwall برای متوقف کردن پچی که در میان افشای چند باره روز-صفر، بر روی دسترسی از راه دور VPN و محصولات امنیتی ایمیل که در یک سری از حملات بسیار شدید به منظور اجرای Backdoor و نیز یک باج اقزار جدید با نام FIVEHANDS مورد سوء استفاده قرار گرفته اند، بسیار تاثیر گذار است.

هرچند هیچ شواهدی مبنی بر اینکه این نقص در فضای سایبری مورد سوءاستفاده قرار گرفته باشد، وجود ندارد.

takian.ir sonicwall left vpn flaw partially unpatched

 

مجموعه Sonicwall اعلام کرد: "فایروال های فیزیکی و مجازی Sonicwall که در حال اجرا نسخه های بخصوصی از SonicOS هستند، ممکن است حاوی این آسیب پذیری که در پی آن پاسخ HTTP سرور از حافظه جزئی نشت می کند، باشند. این مسئله به طور بالقوه می تواند به آسیب پذیری افشای اطلاعات حساس داخلی منجر شود".

نقص اصلی، شناسایی شده با عنوان CVE-2020-5135 و با نمره CVSS برابر 9.4، مربوط به آسیب پذیری سرریز بافر در SonicOS  میباشد که می تواند مهاجم از راه دور را قادر به ایجاد Denial-of-Service یا DoS  و به طور بالقوه اجرای کد دلخواه با ارسال درخواست مخرب به فایروال، نماید.

در حالی که Sonicwall در اکتبر سال 2020 یک پچ را ارائه کرد، اما آزمایش های بیشتری که توسط شرکت سایبری تریپ وایر انجام شده است، یک نشت حافظه را به گفته پژوهشگر امنیتی کرگ یانگ، که مشکل جدید Sonicwall را در 6 اکتبر 2020 گزارش کرد، با عنوان "ماحصل یک اصلاح نامناسب برایCVE-2020-5155" نشان داده است.

یانگ در روز سه شنبه اشاره کرد: "در حد یک یا دو خط کد نویسی رفع مشکل با حداقل میزان تاثیر، من انتظار داشتم که یک پچ احتمالا به سرعت بیرون می آید، اما ما به سرعت به ماه مارس نزدیک میشویم و هنوز هیچ خبری از آن شنیده نشده است. من مجددا به PSIRT آنها در تاریخ 1 ماه مارس 2021 برای بروزرسانی متصل شدم، اما در نهایت تا ماه ژوئن و قبل از آن زمانی که مشاوره امنیتی میتوانست منتشر شود، همه چیز خوب پیش رفت".

برچسب ها: SonicOS, بک دور, روز صفر, FiveHands, وی پی ان, Denial of Service, DoS, Sonicwall, cybersecurity, Vulnerability, فایروال sonicwall, VPN, فایروال, backdoor, Zero Day, امنیت سایبری, آسیب پذیری, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ