سه راه برای بهبود امنیت وب‌سایت؛ یا چقدر برای بیزینس خود ارزش قائلیم!

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir 3 ways to improve your website security 1
هر چند وقت یکبار، در خبر‌ها می‌شنوید که وب سایت یک شرکت به طور موقت برای چند ساعت از کار افتاده است و بازدیدکنندگان و کاربران را از دسترسی به آن باز می‌دارد. یا ممکن است‌ ایمیل‌هایی با ظاهری بی‌ارتباط از خانواده یا دوستانی دریافت کنید، در حالی که آن‌ها معمولاً چنین پیام‌هایی را ارسال نمی‌کنند.

چرا این اتفاقات رخ می‌دهد؟ در بیشتر موارد، به این دلیل است که وب سایت‌ها با بدافزار مورد نفوذ قرار گرفته‌اند. بهبود امنیت کسب و کار یا وب سایت شخصی شما مهم است، اما آنقدر‌ها هم که فکر می‌کنید پیچیده نیست.

صرف زمان برای یادگیری نکات و موارد مربوط به بهبود امنیت و حریم خصوصی وب سایت خود، نه تنها به شما کمک می‌کند تا در مورد نحوه حفاظت‌های مختلف اطلاعات بیشتری کسب کنید، بلکه آرامش بیشتری برای شما فراهم می‌کند.

در اینجا سه نکته ارزشمند برای عملکرد کارآمد و ایمن دستگاه‌ها، نرم‌افزار‌ها و سیستم‌های شما برای جلوگیری از نفوذ بدافزار به وب‌سایت شما آورده شده است.

۱. فایروال‌ها
اگر به دنبال راه‌هایی برای فیلتر و بررسی کردن ترافیک و مسدود کردن مزاحمان از دسترسی غیرمجاز به داده‌های خصوصی در وب‌سایت خود هستید، نصب فایروال بهترین خط دفاعی و راهکار شماست. بسیاری از سیستم‌عامل‌های جدید در حال حاضر از این فناوری استفاده می‌کنند، و ممکن است شما قبلاً یکی از آن‌ها را در دسترس داشته باشید و فعال نمایید، اما باید ابتدا نسخه مورد تأیید آن را تأمین کنید.

به ویژه، فایروال‌ها تهدیدات سایبری را خنثی می‌کنند و مانع از نفوذ آن‌ها به وب سایت شما می‌شوند. این امر از طریق نظارت شبانه روزی انجام می‌شود که هرگونه تلاش برای دسترسی به سیستم عامل شما را نظارت می‌کند.

علاوه بر این، فایروال‌های برنامه کاربردی وب (WAF) وجود دارند که می‌تواند یک وب سایت خاص را در برابر نفوذ بدافزار و تهدیدات سایبری پیشرفته محافظت کند. این نوع فایروال از سرور وب‌سایت شما در برابر هر گونه تهدیدی که از روتر یا اتصال داده می‌آید، محافظت می‌کند.

۲. نرم‌افزار آنتی ویروس
نرم‌افزار آنتی‌ویروس نرم‌افزار آنتی‌ویروس اغلب به‌عنوان خط دوم دفاعی عمل می‌کند، اگر بدافزاری از فایروال شما عبور کند. نرم‌افزار آنتی ویروس به طور مداوم سیستم عامل یا وب سایت‌های شما را از نظر ناهنجاری‌های تهدید سایبری اسکن می‌کند و در صورت پیدا شدن مشکل به شما هشدار می‌دهد.

۳. حذف بدافزار
اگر نفوذی در وب سایت شما رخ داده است، حذف بدافزار باید بلافاصله انجام شود. البته، هنگام استفاده از ابزار حذف بدافزار، مطمئن شوید که وارد هیچ حساب حساسی نمی‌شوید، زیرا بدافزار موجود می‌تواند اعتبارنامه ورود شما را سرقت کند. در اینجا چند مرحله دیگر وجود دارند که می‌توانید برای کمک به حذف بدافزار از وب سایت خود به کار ببندید:

• اتصال دستگاه را به اینترنت قطع کنید.
• با انجام مراحل مربوط به سیستم عامل مورد استفاده، وارد safe mode شوید.
• در بخش‌مانیتورینگ فعالیت سیستم عامل را برای برنامه‌های مخرب بررسی کنید.
• اقدام به اسکن با اسکنر بدافزار و ابزار حذف نمایید.
• در صورت نیاز تنظیمات مرورگر وب خود را تنظیم و بازیابی کنید.
• کش و کوکی‌های خود را پاک کنید.

لازم به توجه است که انجام این مراحل بسته به سیستم عاملی که استفاده می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد.

"آیا هنوز سرمایه‌گذاری در راه حل‌های امنیتی برای محافظت از وب سایت شما کار بیهوده‌ای است؟"

اکنون که از نحوه بهبود امنیت و حریم خصوصی وب سایت خود به راحتی و به سرعت آگاه و مطلع هستید، این نکات و موارد دیگر به محافظت از سیستم عامل کلی شما در برابر نفوذ کمک می‌کند و آرامش بیشتری به شما می‌دهد. در واقع، سرمایه‌گذاری کمی زمان و انرژی برای اطمینان از ایمن و خصوصی ماندن وب سایت شما در دراز مدت ارزش آن را دارد.

برچسب ها: Safe Mode, Web Security, Anti Virus, وب سایت, Solutions, cybersecurity, Breach, آسیب‌پذیری, malware, ransomware , WAF, فایروال, آنتی ویروس, باج افزار, بدافزار, امنیت سایبری, نفوذ, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ