سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری مایکروسافت و گوگل در حوزه امنیت سایبری

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 takian.ir microsoft google to invest 30 billion in cybersecurity over next 5 years

گوگل و مایکروسافت اعلام کردند که متعهد می شوند در طی پنج سال آینده مبلغی بالغ بر 30 میلیارد دلار در زمینه پیشرفت امنیت سایبری سرمایه گذاری کنن. از سویی نیز دولت ایالات متحده آمریکا با شرکت های بخش خصوصی برای مقابله با تهدیدات پیش روی کشور در پی مجموعه ای از فعالیتهای سایبری مخرب پیچیده که زیرساخت های حیاتی را هدف میگیرند و خطراتی را برای داده ها، سازمان ها و دولت های سراسر جهان بوجود می آورند، همکاری میکنند.

جلسه امنیت سایبری کاخ سفید، که مدیران بخش های آموزش، انرژی، مالی، بیمه و فناوری را گرد هم آورده بود شامل شرکت هایی مانند ADP ، آمازون، اپل،Bank of America ،Code.org ،Girls Who Code ، گوگل، IBM ،JPMorgan Chase، مایکروسافت و ونتیج گروپ و دیگر شرکت های بزرگ بود.

به همین منظور، دولت ایالات متحده روز چهارشنبه از همکاری بین موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) و شرکای صنعتی برای توسعه یک ساز و کار جدید جهت بهبود امنیت و یکپارچگی زنجیره تامین فناوری، در کنار برنامه های توسعه کنترل صنعتی طرح امنیت سایبری سیستم ها برای ایمن سازی خطوط لوله گاز طبیعی (در پی حملات گسترده سایبری) خبر داد.

بخش بزرگ فناوری نیز با مجموعه ای از ابتکارات در این جلسه حضور یافتند. از جمله آنها میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

• مایکروسافت طی 5 سال آینده 20 میلیارد دلار برای ارائه راه حل های امنیتی پیشرفته سرمایه گذاری می کند. علاوه بر این نیز مبلغ 150 میلیون دلار خدمات فنی برای کمک به دولت های فدرال، ایالتی و محلی در راستای ارتقاء حفاظت های امنیتی در دسترسشان قرار می دهد.

• گوگل بیش از 10 میلیارد دلار برای تقویت امنیت سایبری، از جمله توسعه برنامه های zero-trust، کمک به امنیت زنجیره تامین نرم افزار و افزایش امنیت برنامه های متن باز سرمایه گذاری می کند. شایان ذکر است که این غول جستجو، در اوایل ماه ژوئن، ساختاری به نام سطوح زنجیره تامین برای سطوح نرم افزاری (SLSA یا "salsa") جهت محافظت از یکپارچگی زنجیره های تأمین نرم افزار ارائه و معرفی کرد.

• اپل با بیش از 9000 تأمین کننده خود همکاری می کند تا بتواند احراز هویت چند عاملی، رفع آسیب پذیری، ثبت رویدادها و آموزش های امنیتی را جهت بهبود امنیت سایبری به کار گیرد.

• شرکت IBM طی سه سال آینده 150،000 نفر را در زمینه مهارت های امنیت سایبری آموزش می دهد و با 20 کالج و دانشگاه قدیمی و باسابقه برای ایجاد نیروی کار سایبری متنوع تر و در طیف های گسترده تر همکاری می کند.

• آمازون یک تجهیز احراز هویت چند عاملی را در اختیار همه دارندگان حساب خدمات وب آمازون قرار می دهد تا در برابر فیشینگ و سرقت رمزهای عبور، بدون هیچ هزینه اضافی از آنها محافظت شود.

در حالی که هنوز باید منتظر ماند و دید چگونه این تلاش ها در عمل به کار گرفته میشوند، این تعهدات فوریت اولویت بندی و بالا بردن امنیت سایبری را پس از یک سلسله حملات بی امان سایبری بزرگ و چشمگیر که SolarWinds ، مایکروسافت، Colonial Pipeline ،JBS و Kaseya را در ماه های اخیر هدف قرار داده اند، نشان می دهد. در اوایل ماه می سال جاری میلادی، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده با صدور فرمان اجرایی از آژانس های فدرال خواست تجهیزات دفاعی امنیت سایبری خود را مدرن و بروزرسانی نمایند.

برچسب ها: Colonical Pipeline, salsa, ADP, NIST, IBM, سرمایه گذاری, آمازون, Amazon, Kaseya, cybersecurity, Microsoft, SolarWinds, Apple, اپل, مایکروسافت, گوگل, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ