سرقت ۲۰۰ میلیون دلار توکن رمزارز از صرافی بیت‌مارت

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه
takian.ir hackers steal 200 million worth of cryptocurrency tokens from bitmart exchange 1
پلتفرم معاملات ارز‌های دیجیتال بیت‌مارت (BitMart) یک "نقض امنیتی در مقیاس بزرگ" را فاش کرده است که عامل آن را یک کلید خصوصی سرقت شده می‌داند. این نقص منجر به سرقت بیش از ۱۵۰ میلیون دلار ارز‌های دیجیتال یا رمزارز مختلف شده است.

گفته می‌شود که این نقض بر دو کیف پول پرکاربر آن که بر بستر بلاک‌چین اتریوم (ETH) و بایننس اسمارت چین (BSC) است، تأثیر گذاشته است. این شرکت اشاره کرد که کیف‌پول‌ها فقط «درصد کمی» از دارایی‌ها را در خود جای داده‌اند.

شرکت امنیت بلاک‌چین و آنالیز داده PeckShield، کل ضرر وارده را حدود ۲۰۰ میلیون دلار تخمین‌زده و کل زنجیره رویداد‌ها را "بسیار ساده: قابل انتقال، تعویض و به قصد پولشویی" خطاب کرد.

شلدون شیا، مدیر اجرایی بیت‌مارت، در مجموعه‌ای از توییت‌هایی که اوایل امروز ارسال شد، گفت: «این نقض امنیتی عمدتاً به دلیل یک کلید خصوصی دزدیده شده بود که دو کیف پول مهم ما را به خطر انداخته بود». با توجه به این حادثه، BitMart اعلام کرد که به طور موقت برداشتها را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در می‌آورد و اضافه کرد که یک بررسی امنیتی کامل در حال انجام است و برنامه‌هایی برای از سرگیری عملیات در ۷ دسامبر در حال انجام است.
takian.ir hackers steal 200 million worth of cryptocurrency tokens from bitmart exchange 2
این توسعه جدیدترین مورد از موج هک‌هایی است که پلتفرم‌های ارز‌های دیجیتال مانند PolyNetwork، Cream Finance، Liquid، و bZx را هدف قرار داده‌اند.

هفته گذشته نیز عاملان مخرب، سرقتی به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار از دارایی‌های بیت‌کوین و اتریوم را از BadgerDAO که یک سرویس وام دهی غیرمتمرکز مالی (DeFi) است، ترتیب دادند. در یک توسعه جداگانه، استارت‌آپ بلاک‌چین MonoX Finance فاش کرد که یک هکر ۳۱ میلیون دلار را با بهره‌برداری از یک اشکال در نرم‌افزاری که سرویس برای پیش‌نویس قرارداد‌های هوشمند استفاده می‌کند، سرقت کرده است.

و در ماه آگوست، یک مهاجم ناشناس بیش از ۶۰۰ میلیون دلار توکن از پلتفرم پولی نتورک ارز‌های دیجیتال سرقت کرد و تقریباً تمام پول را دو هفته بعد به آن پلتفرم بازگرداند.

برچسب ها: Binance smart chain, BitMart Exchange, پولی نتورک, MonoX Finance, BadgerDAO, bZx, Liquid, PolyNetwork, بایننس اسمارت چین, BSC, بیت‌مارت, BitMart, پلتفرم, توکن, Token, Cream Finance, Defi, ETH, بایننس, cybersecurity, Breach, رمزارز, cryptocurrency, بلاک‌چین, اتریوم, ethereum, ارز دیجیتال, امنیت سایبری, نفوذ, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ