سازمان ها برای ارتقای امنیت اطلاعات خود در سال 2021 چه میکنند؟

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 

سال 2020 سالی بود که بخش خصوصی به معنای واقعی متوجه شد که انجام تجارت آنلاین چقدر خطرناک است؛ با یک لیست بلند از باج افزارهای معروف و حوادث هکری که همه را به حیرت واداشته و بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در اینجا لیست اقدامات انجام شده یا در دست اقدام شرکت هایی که برای افزایش امنیت داده های خود در سال 2021 اهمیت ویژه ای قائل هستند، به طور خلاصه، نشان داده شده است.

takian.ir what companies are doing to up their data security in 2021 1

مراکز داده ها

شرکتهایی که بودجه لازم را برای انتقال برخی یا کل داده های مهم عملیاتی خود به مکانهایی مانند TRG Datacenters دارند، همگی و به طور دسته جمعی از سال 2021 شروع به انجام این کار می کنند. مراکز داده در برابر تهدیدات امنیت سایبری تقویت می شوند، در مقابل بلایای طبیعی و فاجعه بار بهتر محافظت می شوند که به طبع هزینه ای که برای این دست اقدامات و داشتن یک تجارت و بیزینس موفق صرف میشود، در مقابل مخاطراتی که ممکن است با نداشتن یک واحد آی تی و یا آسیب دیدن به انحاء مختلف ایجاد شود، بسیار اندک میباشد و با هزینه کمتری، این امنیت فراهم میشود.

آموزش کارمندان

این یک واقعیت کاملا شناخته شده در جامعه امنیت سایبری است که بزرگترین تهدید و آسیب پذیری امنیت سایبری در اکثر شرکت ها، از جانب افراد آن مجموعه حادث میشود. این بدان معنا نیست که وجود کارکنان و نفرات غیرقابل اعتماد باعث بروز وقایع فاجعه بار میباشند، بلکه آنچه منتج به این موارد میشود، عدم آگاهی است. اکثر مردم (و به طبعیت از آن بسیاری از شرکت ها) درک درستی از تهدیدات و یا بهترین روشهای کاهش مخاطرات ندارند.

وقتی تهدیدهای اضافی مرتبط با کار در خانه و اغلب کار با استفاده از اینترنتی عمومی، ناامن یا با امنیت ضعیف را در این دسته بندی دخیل کنید، جای تعجب نخواهد بود که بسیاری از شرکت ها در حال حاضر آموزش امنیت سایبری کارمندان را بسیار جدی بگیرند. این شامل آموزش کارمندان درباره مواردی مانند آخرین روندها و فنون فیشینگ و بدافزارها، روشهای مناسب حفاظت از رمز عبور و کار با داده ها و اقدامات بیشتری است که کارکنان میبایست هنگام کار از راه دور برای محافظت از خود و داده های شرکت انجام دهند.

سرمایه گذاری در امنیت سایبری

به تازگی یک مقاله از سرویس خبری سیشن منتشر شده و اظهار داشته است که هزینه های امنیت سایبری برای زیرساخت های حیاتی، به لطف رشد عمده نیروی کار از راه دور (کار در خانه)، با ضریب احتمال بالایی، در سال 2021 از 105 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. علاوه بر زیرساخت های قوی تر و مستحکم تر، بیشتر هزینه ها به احتمال زیاد به صورت افزایش حقوق و دستمزد برای پرسنل امنیت سایبری و فناوری اطلاعات برای نگهداری، نظارت و آزمایش سطح تنش سخت افزاری و نرم افزاری که به طور منظم انجام می شود، خواهد بود.

شرکت ها همچنین برای مقابله با مواردی مانند حملات باج افزاری و به حداقل رساندن خرابی های مربوط به آن و خسارت مالی احتمالی ورشکستگی در پی این حملات، در حال توسعه برنامه های کنترل نقض داده و برنامه ریزی پاسخدهی در سطح سازمانی هستند.

سیاست های بیمه ای

هدف از بیمه سایبری، جبران خسارت شرکت ها در صورت حمله است. طی چندین سال گذشته و به ویژه در سال گذشته، تعداد زیادی از موارد نقض و دفع های عظیم در بخش خصوصی و دولتی باعث ایجاد آشفتگی و بهم ریختگی در کسب و کارها شده است که دلیل آن نیز مبرهن و واضح است. با این حال، در اینجا یک مانع بالقوه در سمت عرضه وجود دارد: با توجه به اینکه حملات امکان دارد چقدر مکرر، غیر قابل پیش بینی و پیچیده باشند، ممکن است شرکت های بیمه به حد کافی وجود نداشته نباشند که در برابر این نوع حملات، شرکت ها را بیمه کنند.

نتیجه

جرایم اینترنتی اکنون تهدیدی همگانی هستند و همچنان که رو به جلو میرویم، بیشتر میشوند. هرچه زندگی شخصی و اقتصادی را با شبکه جهانی جهانی تلفیق کنیم، مجرمان اینترنتی فرصت بیشتری برای نفوذ، سرقت، دستکاری و اخاذی دارند. تقویت زیرساخت های دیجیتال و زندگی دیجیتال ما، به ترکیبی از افزایش آگاهی و سرمایه گذاری چشمگیری نیاز دارد.

برچسب ها: جرایم سایبری, Cybercrimes, Cyber threat, Datacenter, Internet, Cyberiminals, cybersecurity, تهدیدات سایبری, اینترنت, امنیت سایبری, Cyber Attacks, مجرمان سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ