حمله سایبری به زنجیره تامین غول مدیریت رمز عبور Passwordstate

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 

یک حمله جدی دیگر در زنجیره تأمین به صورت آنلاین به وقوع پیوسته است که به طور بالقوه هزاران کاربر و مشتری را تحت تأثیر قرار داده است. این بار قربانی، غول مدیریت رمز عبور Passwordstate Click Studios است که خود این مجموعه، حمله سایبری را تأیید کرده است. ممکن است مهاجمان رمزهای ورود کاربران را از مدیریت رمز عبور هک شده نیز جمع آوری کرده باشند.

 takina.ir passwordstate password manager supply chain cyber attack main

 

حمله سایبری به مدیریت رمز عبور Passwordstate

گفته می شود شرکت نرم افزاری استرالیایی کلیک استودیوز، که در پس سیستم مدیریت رمز عبور Passwordstate است، حمله سایبری به سیستم های خود را تایید کرده است.

به نقل از لیتست هکینگ نیوز، همانطور که در گزارش آنها شرح داده شده است، این شرکت دچار حمله در زنجیره تأمین شده است، چرا که مهاجمان از طریق یک بروزرسانی مخرب، موفق به تخریب و آسیب رسانی به ساختار مدیریت رمز عبور شدند. برای این منظور، مهاجمان عملکرد بروزرسانی در محل وب سایت اصلی آنها را به خطر انداخته اند.

اگرچه این حمله نسبتاً کوتاه مدت بود و به مدت 28 ساعت ادامه پیدا کرد ولی مهاجمان موفق به وارد کردن خسارت شدند.

کلیک استودیوز جزئیات مربوط به حمله را به اشتراک گذاشته است: "هرگونه ارتقا در محل که بین 20 آوریل در ساعت 8:33 بعد از ظهر به وقت آمریکا تا 22 آپریل ساعت 0:30 صبح به وقت آمریکا انجام شده باشد، امکان دارد که یک فایل بدافزار با نام Passwordstate_upgrade.zip را بارگیری کرده باشد. این فایل zip از یک شبکه بارگیری که توسط Click Studios کنترل نمی شود، بارگیری شده است".

این بروزرسانی مخرب طبق بررسی های انجام شده، بدافزار را در سیستم دریافت کننده های بروزرسانی رمز عبور، نصب میکند. این بدافزار که "Moserware" نامیده می شود، اطلاعات مربوط به سیستم هدف را سرقت کرده و برای مهاجمان ارسال میکند.

هنگامی که قابلیت  بروزرسانی در محل پردازش و آغاز می شود، Passwordstate_upgrade.zip مخرب، یک moserware.secretsplitter.dll طراحی شده با اندازه 65 کیلوبایت را بارگیری می کند. سپس این فایل اضافی، فایل upgrade_service_upgrade.zip را از شبکه CDN عاملین حمله بارگیری می کند، یک تهدید جدید را در پس برنامه ها آغاز می کند و upgrade_service_upgrade.zip را به یک ساختار .NET که فقط در مموری نگهداری میشود تبدیل کرده و شروع به پردازش می نماید.

 

رفع سریع و کاهش خطر

با کشف این حادثه، تامین کنندگان از ارائه این بروزرسانی ها در محل مخرب جلوگیری کردند. همچنین آنها از مشتریان و کاربران خواسته اند که وجود فایل 65 کیلوبایتی moserware.secretsplitter.dll را در دایرکتوری c:\inetpub\passwordstate\bin خود مورد بررسی قرار دهند.

در صورت یافتن این فایل، آنها باید "فهرست خروجی دایرکتوری c:\inetpub\passwordstate\bin را که حاوی فایلی به نام PasswordstateBin.txt است، برای کلیک استودیوز ارسال کنند تا برای دریافت دستورالعمل های اصلاح این مشکل، راهنمایی های لازم را دریافت نمایند.

در حالی کلیک استودیوز تأیید کرد که این حادثه برخی از مشتریان را تحت تأثیر قرار داده است، اما جزئیات تعداد این حمله بسیار کم است. با این حال ، با روشن شدن اوضاع، این تعداد ممکن است به طور بالقوه افزایش یابد.

در حال حاضر کلیک استودیوز دارای بیش از 29،000 مشتری از بخشهای مختلف، از جمله برخی از 500 شرکت معرفی شده توسط مجله معروف فورچون است.

برچسب ها: Supply Chain Attack, مدیریت رمز عبور, moserware, Password Manager, Passwordstate, Click studios, CDN, cybersecurity, malware, بدافزار, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ