حمله احتمالی وایت هت ها و سرقت ۸ میلیون دلار از Defi Protocol THORChain

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 takian.ir defi protocol thorchain hacked whitehat attack

نقض داده در سیستم امنیتی THORChain برای دومین بار به وقوع پیوسته است. Thorchain یک پروتکل Defi Cross-Chain است که هفته گذشته برای اولین بار هک شده و 8.3 میلیون دلار را از دست داده است. در حال حاضر دوباره این اتفاق افتاده و THORChain هک شده است و تا بدین لحظه مهاجمان موفق به سرقت 8 میلیون دلار از رمزارزهای اتریوم آن شده اند.

 

حمله پیچیده به روتر اتریوم THORChain
به گفته Thorchain، تبادلات غیر متمرکز قربانی یک حمله پیچیده به روتر ETH خود شده است. این پروتکل در این فاصله در توییتر هک شدن خود را و مقدار به سرقت رفته حمله بار دوم را گزارش کرده است.

در 23 جولای، این صرافی توییت کرد که:

پروتکل Thorchain درگیر یک حمله پیچیده به روتر ETH با ارزش حدود 8 میلیون دلار شده است. هکرها که به نظر میرسد وایت هت باشند، عمدا ایمپکت آنها را محدود کرده اند. رمزارز ETH تا زمانی که بتوان آن را با شرکای حسابرسی تحت یک اولویت بررسی کرد، متوقف خواهد شد. وایت هت ها 10٪ پول و باج درخواست کرده اند. این مجموعه در یک برهه زمانی سخت بخصوص برای مجموعه خود و این پروژه است. خزانه ما توانایی تامین وجوهات از دست رفته کاربران را دارد، اما پرداخت آن مستلزم زمان بیشتری است.

با این حال، تیم ادعا می کند که این آسیب در حال حاضر و در این برهه نسبتا محدود شده است و معتقدند که این حملات به وایت هت ها یا WhiteHat مرتبط است. مهاجمان همچنین 10٪ باج نیز درخواست کرده اند. این صرافی قصد دارد تبادلات و مقادیر ETH را تا زمانی که این هزینه و پول را با شرکای حسابرسی خود بررسی نماید، متوقف کند.

 

هکرها موارد بحرانی چندگانه ای را مورد بهره برداری قرار داده اند
هکرهای ناشناس به صرافی ای که چندین آسیب پذیری بحرانی را در آن شناسایی کرده اند هشدار داده اند و بیان کرده اند که می توانند آسیب های بیشتری را وارد نمایند و مقادیر بیشتری از کوین ها مانند بیت کوین، باینانس کوین، لایکان کوین و دیگر رمزارزها را سرقت نمایند.

پروتکل Thorchain اظهار داشته است که آنها در مورد حملات مکرر سایبری نگران هستند، زیرا شهرت آن را تحت تاثیر قرار می دهد و بر امکان اطمینان پروژه تاثیر سو می گذارد. اگرچه وجوه از دست رفته می تواند توسط خزانه این صرافی پوشش داده شده و پرداخت شود، اما پروتکل Defi می خواهد به این مشکل به طور کامل پایان دهد.

برچسب ها: Cross-Chain, Defi, White Hat, ETH, THORChain, Ransome, Hacker, Exchange, cybersecurity, رمزارز, mining, router, cryptocurrency, روتر, اتریوم, ethereum, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ