جزییات دامنه جدید دارک‌وب توییتر روی Tor

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir twitter tor dark web domain evade censorship 1
توییتر اکنون در دارک‌وب با اولین دامنه .Onion خود در دسترس است که از طریق مرورگر Tor برای کسانی که با سانسور دولتی مواجه هستند قابل دسترسی است.

در حالی که روسیه در پی حمله خود به اوکراین، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را مسدود و ممنوع می‌کند، توییتر اعلام کرده است که سرویس Tor Onion را راه‌اندازی می‌کند تا به کاربران امکان دسترسی مداوم به سایت را بدهد. به عبارت ساده: اگرچه توصیه می‌شود همیشه از VPN استفاده کنید، اکنون می‌توانید بدون نیاز به استفاده از VPN به توییتر در دارک‌وب دسترسی داشته باشید.

توییتر سرویس Tor Onion را راه‌اندازی کرد
روسیه ممکن است توییتر و فیسبوک را در روز‌های گذشته مسدود کرده باشد، Twitterati حداقل با هیچ مشکلی در استفاده از این پلتفرم مواجه نخواهد شد زیرا توییتر دامنه خدمات Tor onion را به طور انحصاری راه‌اندازی کرده است تا به کاربران اجازه دهد به سایت در آدرس زیر دسترسی داشته باشند:
takian.ir twitter tor dark web domain evade censorship 2
https://twitter3e4tixl4xyajtrzo62zg5vztmjuricljdp2c5kshju4avyoid.onion

سایت Tor به گونه‌ای طراحی شده است که به طور مؤثر در شبکه Tor کار کند تا دسترسی آسان به سایت را ارائه دهد و ناشناس بودن کاربر را تضمین نماید. با این حال، جای تعجب است که توییتر سایت میرور Tor را به طور رسمی تبلیغ نمی‌کند و بی‌سر و صدا این پروژه را از طریق کارشناس امنیت سایبری الک مافت اعلام نموده است.

مافت به شرکت کمک کرد تا وب‌سایت مبتنی بر Tor را ایجاد کند. این چیزی است که مافت درباره سرویس جدید Tor Onion در توییتر پست کرده است. علاوه بر این، شبکه Tor نیز به لیست مرورگر‌های پشتیبانی شده توییتر اضافه شده است.


takian.ir twitter tor dark web domain evade censorship 3
اما Tor چگونه کار می‌کند؟
تور یا Tor یک شبکه ناشناس است که اتصال اینترنت کاربر را از طریق سرور‌های مختلف هدایت می‌کند. این سرور‌ها معمولاً توسط داوطلبانی که در سراسر جهان هستند اداره می‌شوند. در حالی که یک VPN به طور کلی از یک سرور پراکسی یا هاپ تشکیل شده است، Tor قبل از اتصال به اینترنت عمومی از سه رله استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت ناشناس در وب گشت و‌گذار کنند و مکان فیزیکی خود را پنهان کنند.

اگرچه می‌توانید از طریق Tor به وب‌سایت استاندارد توییتر دسترسی داشته باشید، سرویس جدید چندین لایه حفاظتی را برای اطمینان از مرور ناشناس‌تر برای شما اضافه می‌کند. علاوه بر این، آخرین نسخه به طور ویژه و تخصصی برای Tor طراحی شده است.

اگر می‌خواهید از سایت Tor Onion توییتر بازدید کنید، مرورگر Tor را دانلود کنید تا ترافیک وب خود را به حالت ناشناس درآورید و از URL ذکر شده در بالا برای دسترسی به توییتر از طریق Tor استفاده نمایید.

آیا روس‌ها می‌توانند از طریق Tor به توییتر دسترسی پیدا کنند؟
برای دسترسی کاربران به نسخه Tor توییتر در روسیه، Tor باید در کشور موجود باشد. طبق داده‌های گردآوری‌شده توسط Tor Project، تا مارس ۲۰۲۲، 12.77٪ از کاربران رله Tor از روسیه متصل بودند.

نماینده پروژه Tor توضیح داد: بنابراین، اگر کسی می‌تواند به شبکه Tor در روسیه متصل شود، می‌تواند از سرویس جدید اونیون توییتر استفاده کند زیرا برخی از ISP‌های روسی Tor را مسدود کرده‌اند در حالی که برخی از آن‌ها هنوز این کار را نکرده‌اند.

برچسب ها: رسانه‌های اجتماعی, تور اونیون, Tor Project, Tor Onion, Onion, Twitterati, Ukraine, اوکراین, Russia, دارک‌وب, مرورگر, تور, Dark Web, Tor, وی پی ان, URL, توییتر, Twitter, VPN, Cyber Security, روسیه, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ