تاکیان در میان پنج شرکت حاضر در رقابت فایروال نسل جدید

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

 takian.ir تاکیان در میان پنج شرکت حاضر در رقابت فایروال نسل جدید

مهدی فرجی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت توسعه امن کیان (تاکیان)، در مورد شرکت تاکیان که در میان پنج شرکت حاضر در رقابت فایروال نسل جدید قرار دارد می‌گوید: رقابت موجب پیشرفت و پویایی می‌شود.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، فایروال‌ها نقش مهمی در امنیت سایبری ایفا می‌کنند، که نادیده انگاشتن آن می‌تواند تهدید بزرگی برای افراد، سازمان‌ها و حتی زیرساخت‌های حیاتی یک کشور محسوب شود. به تازگی با هماهنگی کانون هماهنگی دانش و صنعت و بازار افتا، تولید محصول فایروال نسل جدید به رقابت گذاشته شد و پنج شرکت منتخب فعال در زمینه تولید فایروال‌ها پای به میدان این رقابت نهادند.

شرکت توسعه امن کیان (تاکیان) یکی از این پنج شرکت است که به گفته مهدی فرجی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیر فنی این شرکت، مدیران آن با دارا بودن بیش از بیست سال تجربه در حوزه محصولات امنیتی نظیر فایروال و یو تی‌ام، آشنایی کامل و جامعی با محصولات سطح بالای جهان دارند که حاصل آن کسب دانش و تجربه‌ای خوب درباره نیاز‌های آینده بازار فایروال‌هاست.

فرجی درباره چگونگی راه یافتن به این رقابت توضیح داد: ما یک شرکت دانش‌بنیان هستیم که بیش از هفت محصول جدید با جایگاهی خوب در زیرساخت‌ها در سبدمان داریم. محصولات شرکت تاکیان با برند آی‌پی ایمن در بازار هستند که مهم‌ترین آن‌ها IPImen NGFW  است که از ابتدای کار، زیرساخت‌های آن را با این دیدگاه طراحی کردیم که توانایی خدمت‌رسانی مؤثر بر روی پهنای باند مناسب را دارا باشد. تخصص و تجربه شرکت توسعه امن کیان بر روی همین رده از محصولات متمرکز شده است. با توجه به اینکه در حال حاضر در کشور برای محصولات NGFW تأییدیه جداگانه‌ای وجود ندارد، افتا تصمیم گرفت همان تأییدیه یو‌تی‌ام را به این محصول بدهد. با توجه به بازخورد خوب محصول ما از سازمان‌های مختلف و داشتن تأییدیه یو‌تی‌ام از افتا و با در نظر گرفتن دانش و سابقه خوب مدیران و تیم تولید در این زمینه، منتخب حضور در این رقابت شدیم.

وی ادامه داد: ما خودمان را جزو پیشگامان تولید این محصول در کشور می‌دانیم و در نشست‌های آشنایی با این محصول و تدوین و کشف راهکار بررسی و توسعه بازار، یکی از شرکت‌کنندگان مهم و مؤثر در راستای شناخت، ارزیابی و بررسی محصولات کشور بودیم.

فرجی درباره روال کار برای آماده کردن محصول جهت شرکت در رقابت گفت: بخش عمده کار را از قبل انجام داده بودیم، اما نکاتی بود که هنوز جای کار داشت؛ مثل روش‌هایی برای افزایش پهنای باند که پس از بررسی و پژوهش کافی در این زمینه به این نتیجه رسیدیم که نسخه سیستم‌عامل را به نسخه پایدار، موفق و مورد تأیید بالاتری ارتقا دهیم. بهینه‌سازی‌ها را روی محصول انجام دادیم که البته این کار همچنان ادامه دارد. تست‌های پهنای باند را طبق چک‌لیستی که مدنظر این مسابقه بود انجام داده‌ایم و به اعداد و ارقام خوبی رسیده‌ایم، اما باز هم نیاز به تست‌های دقیق‌تر داریم. چون اعداد و ارقام آزمایشگاهی با آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد، تفاوت دارد و باید تست‌های واقعی‌تری انجام شود که البته انجام آن به یک‌سری تجهیزات نیاز دارد تا هم از لحاظ اقتصادی به‌صرفه باشد و هم در رسیدن به نسخه نهایی پایدار، مؤثرتر واقع شود.

وی افزود: در مجموع مراحل و روال کار در شرکت ما به خوبی پیش می‌رود و دلیل اصلی آن این است که ما فعالیت خود را منوط به حمایت‌ها و وعده‌ها نکردیم و فارغ از تمام اتفاقات و رخداد‌های خوب و بد جامعه، مسیر خود را می‌پیماییم. نقطه ضعف بزرگی که در کشور وجود دارد این است که با وجود دانش تولید سخت‌افزار‌های خاص، صرفه اقتصادی برای تولید آن‌ها وجود ندارد و نیاز دارد راهکار‌هایی مانند سوبسید‌ها و تعاملات مؤثر برای شرکت‌های تولیدکننده در نظر گرفته شود تا تولید سخت افزار به‌صرفه شود.

دغدغه دیگر  نبود تجهیزات کافی برای تست و ارزیابی است. نیاز داریم که تجهیزات تست بصورت دوره‌ای در اختیار شرکت‌هایی مانند مجموعه ما قرار بگیرد. این حداقل کمکی بود که می‌شد در این رویداد به شرکت‌های حاضر در رقابت بشود که تا کنون کمکی هم در این مورد صورت نگرفته است. در مجموع تعامل و مساعدتی در این رویداد شکل نگرفته است. کمک، اطلاع‌رسانی و راهنمایی‌ها صرفاً در همان هفته اول اتفاق افتاد و ادامه پیدا نکرد. حتی یک کانال یا گروه ساده در یک شبکه اجتماعی تشکیل نشد که فرایند‌ها را تشریح و اعلام کند. همچنین ما نیاز داریم برگزارکنندگان رقابت، چک‌لیستی در اختیار ما قرار بدهند تا بر اساس آن کار خود را پیش ببریم. البته ما منطبق با استاندارد‌های جهانی پیش می‌رویم، اما به هرحال ممکن است در مرحله نهایی چیزی در چک‌لیست آن‌ها باشد که ما نادانسته بدون توجه به آن، کار را تکمیل کرده باشیم.

فرجی درباره برگزاری رقابت‌هایی از این دست چنین گفت: برگزاری این‌گونه مسابقات هرچند که صرفه اقتصادی برای تولیدکننده ندارد و جایزه نهایی نسبت به هزینه صرف‌شده ناچیز است، اما وعده‌هایی مثل به‌کارگیری در زیرساخت‌ها ممکن است تولیدکننده را به ارتقا و بهبود محصولاتش و آینده‌نگری ترغیب کند. ‌ایده این مسابقه، چکیده ذهنی مدیران خلاقی بوده که مدت مدیدی دغدغه‌های مؤثری در زمینه محصولاتی از این نوع داشتند. اما با تغییرات و جایگزین شدن افراد جدید در تیم برگزاری مسابقه گویا مسیر‌ها تغییر کرده و اطلاع‌رسانی جدیدی در مورد تغییر و یا ادامه روال‌ها نشده است. استفاده از افراد مؤثر و نگران، در پیشبرد این کار تأثیر بسزایی دارد. ‌امیدواریم، تیم جدید جایگزین نیز همان نگاه تیم قبلی را در پیشبرد مؤثر امور داشته باشند. برگزارکنندگان این رقابت، دغدغه امن‌سازی دقیق زیرساخت‌های حیاتی را دارند و تلاش می‌کنند تا فضای سایبری امن با کاهش وابستگی به سناریو‌های خارجی شکل بگیرد تا بتوانیم به اعتلای امنیت فضای سایبری کشور برسیم.

وی تأکید کرد: فارغ از این رقابت، مدیران شرکت تاکیان مخالف هر نگرش تک‌بعدی و انحصاری هستند. دید رقابتی با محصولات و همگامی با این محصولات در جهان است که موجب پیشرفت و ارتقا می‌شود. رقابت باعث می‌شود که بکوشیم محصولی پویا و جذاب عرضه کنیم. شاید به واسطه معرفی و توصیه و تأکید، بتوان بازار یک محصول را توسعه داد، ولی پویایی وجود نخواهد داشت و این مشتری است که کم‌کم تصمیم می‌گیرد آن محصول را از سبد خود و بازار حذف کند یا نه. پیشرفت در دنیای فناوری لحظه‌ای است و یک لحظه تعلل، تولیدکننده را از تکنولوژی روز دنیا دور می‌کند. این سرعت روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. کد‌های متن‌باز، ما را از رسالت و هدف نقطه شکوفایی محصول دور می‌کند. ما نگرش نوآورانه و پویا را وجه تمایز و برتری خودمان می‌دانیم.

برچسب ها: Hardware, NGFW, IP Imen NGFW, IP Imen, ان‌جی‌اف‌دبلیو, آی‌پی ایمن ان‌جی‌اف دبلیو, افتانا, افتا, Takian, سخت‌افزار, cybersecurity, تاکیان, یو تی ام, آیپی ایمن, فایروال, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ