به صدا درآمدن آژیرهای حمله هوایی دروغین در اسرائیل بوسیله حمله سایبری ایران

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir false air raid sirens in israel
آژیر‌های حمله هوایی شامگاه یکشنبه در شهر‌های اورشلیم و ایلات اسرائیل به صدا درآمد و به نظر می‌رسد که توسط یک حمله سایبری که ادعا می‌شود احتمالاً توسط هکر‌های ایرانی انجام شده است، به صدا درآمده است.

طبق گزارش‌های رسانه‌های محلی، آژیر‌ها که به مردم درباره حملات راکتی هشدار می‌دهند، نزدیک به یک ساعت به صدا درآمد.

تحقیقات انجام شده توسط ارتش اسرائیل نشان داد که هشدار‌ها احتمالاً توسط یک حمله سایبری ایجاد شده است که به نظر می‌رسد به جای سیستم‌های ارتش، سیستم‌های اعلان عمومی شهرداری را هدف قرار داده است.

در حالی که هنوز تأیید نشده است، بنا بر ادعا‌ها مظنون اصلی ایران است که هکر‌های آن اغلب سازمان‌ها و سیستم‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌دهند.

ایلان بردا، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت امنیت سایبری صنعتی Radiflow، گفت: «این که آیا این حمله آژیر توسط ایران یک فالس فلگ یا اتفاق تصادفی بود، باید بررسی شود، اما فقدان امنیت سایبری کافی در شهرداری مشخص و مشهود است. اگر قرار بود این اتفاق باعث ایجاد اختلال در زندگی غیرنظامیان شود، انجام این حادثه در طول تعطیلات مذهبی یا زمان تجمعات بزرگ برای از بین بردن هرگونه احساس امنیت منطقی‌تر است. »

بردا افزود: «این احتمال وجود دارد که آژیر‌ها در حالی فعال شده باشند که هکر‌ها هنوز در حال بررسی آسیب‌پذیری‌های سیستم امنیتی شهرداری بوده‌اند یا این یک فالس فلگ بوده و به عنوان عاملی برای حواس‌پرتی استفاده می‌شود، زیرا حمله سایبری دیگری هنوز منتشر نشده است. نمونه‌ای از این حمله سایبری ایران در سال ۲۰۱۷ به آرامکوی عربستان سعودی بود، جایی که یک رخنه کشف شد، اما بعداً هزاران سیستم رایانه‌ای در معرض خطر قرار گرفتند و باعث ذوب یا انفجاری ویرانگر شدند. نفوذ به شهرداری، یک شهر یا منطقه را از حرکت بازمیدارد، بر زنجیره‌های تأمین، تحویل مواد غذایی و موارد دیگر تأثیر می‌گذارد و یک شهر را تحت حصر و مشکلات عدیده‌ای قرار می‌دهد. »

این حادثه تقریباً دو سال پس از آن رخ می‌دهد که هکر‌ها چندین تأسیسات آب و فاضلاب را در سراسر اسرائیل هدف قرار دادند. ادعا می‌شود که این حملات به ایران مرتبط بوده و کارشناسان در آن زمان خاطرنشان کردند که به نظر می‌رسد مهاجمان از هک کردن سیستم کنترل صنعتی (ICS) اطلاع کافی داشته‌اند.

حادثه آژیر موشک تنها چند ماه پس از آن رخ داد که ایران ادعا کرد آنچه را که به عنوان حملات سایبری گسترده با هدف خدمات عمومی متعلق به دولت و نهاد‌های خصوصی توصیف می‌کرد، خنثی کرده است.

اخیراً، یک گروه اپوزیسیون ایرانی مقیم خارج کشور ادعا کرد که کنترل بسیاری از وب‌سایت‌های تحت مدیریت شهرداری تهران و هزاران دوربین نظارتی شهر را در اختیار گرفته است.

در سال‌های اخیر، زیرساخت‌های حیاتی ایران اغلب در حملات سایبری مورد هدف قرار گرفته‌اند، از جمله خطوط هوایی، تأسیسات هسته‌ای، سیستم‌های راه‌آهن، بنادر، خدمات سوخت و زیرساخت‌های ارتباطی، که برخی از این حملات به اسرائیل نسبت داده شده است.

برچسب ها: اورشلیم, Radiflow, تأسیسات هسته‌ای, ICS, false flag, Iran, Hacker, cybersecurity, ایران, israel, اسرائیل, Cyber Security, هکر, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ