اهمیت و ضرورت عامل انسانی در امنیت سایبری

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir the human factor in cybersecurity 1
امنیت سایبری یک موضوع بسیار مهم است که با افزایش اتکا به فناوری پیچیده‌تر می‌شود. در حالی که فناوری برای امنیت سایبری حیاتی است، اما تنها عاملی نیست که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

عنصر انسانی نیز نقشی حیاتی دارد و برای دستیابی به بهترین حفاظت ممکن باید مورد توجه قرار گیرد. برای مدیریت امنیت سایبری، انسان‌ها نیاز به تعامل با فناوری دارند. عامل انسانی شامل تک تک کاربران و سازمان‌هایی است که از فناوری استفاده می‌کنند.

چگونه عامل انسانی مهم است؟
عامل انسانی ضروری است زیرا کارکنان ضعیف‌ترین حلقه در زنجیره امنیتی هستند. آن‌ها مستعد حمله هستند و می‌توانند اشتباهاتی انجام دهند که منجر به نقض امنیت شود. سازمان‌ها برای حفاظت از سیستم‌ها و داده‌های خود باید عامل انسانی را در نظر بگیرند و آن را با دقت مدیریت کنند.

نکته مثبت آن اینست که عامل انسانی می‌تواند امنیت را بهبود بخشد. سازمان‌ها می‌توانند کاربران را در مورد استفاده امن و ایمن از فناوری آموزش و بهبود دهند. آن‌ها می‌توانند از شیوه‌های امنیتی معقول برای محافظت از سیستم‌های خود استفاده کنند. وقتی کارمندان بدانند چگونه از فناوری‌هایی مانند Omnicast استفاده کنند، احتمال کمتری دارد که مرتکب اشتباهاتی شوند که منجر به نقض داده شود. سایر اقدامات برای تقویت امنیت سایبری شامل موارد زیر است:

با استفاده از نظارت تصویری
یکی از راه‌های بهبود امنیت سایبری استفاده از نظارت تصویری است. یک سیستم مدیریت ویدئویی می‌تواند فعالیت‌های شبکه شما را زیر نظر داشته و تهدیدات احتمالی را شناسایی کند.

سیستم مدیریت ویدئو IP یک راه حل امنیتی جامع ارائه می‌دهد که سازمان شما را در برابر طیف گسترده‌ای از تهدیدات محافظت می‌کند. این به شما کمک می‌کند حوادث را سریع و مؤثر تشخیص داده و به آن‌ها پاسخ دهید و وضعیت امنیتی کلی شما را بهبود می‌بخشد.

یک سیستم مدیریت ویدئوی توانمند امنیت جامعی را برای سازمان‌ها در هر اندازه‌ای فراهم می‌کند. زمانی که کارمندان آگاه باشند که تحت نظارت هستند، کمتر درگیر رفتار‌های پرخطر می‌شوند. علاوه بر این، از فیلم‌های ویدئویی می‌توان به عنوان مدرکی در مورد نقض داده‌ها به‌ویژه زمانی که نفوذ فیزیکی در میان باشد، استفاده کرد.

استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای
احراز هویت دو مرحله‌ای مستلزم ارائه دو اطلاعات برای ورود به سیستم است. این شامل رمز‌های عبور ثابت و کدی است که توسط یک برنامه منحصر به فرد تولید شده و سپس به تلفن شما ارسال می‌شود. برخی از برنامه‌های قابل اعتماد برای 2FA شامل موارد زیر است:

• Lastpass
• Duo Mobile
• Authy by Twilio
• 2FA Authenticator
• Aegis Authenticator
• Google Authenticator
• Microsoft Authenticator

محدود کردن دسترسی به داده‌ها
می‌توانید دسترسی به داده‌ها را با استفاده از مجوز‌ها و رول‌ها برای کنترل اینکه چه کسی به کدام فایل‌ها دسترسی داشته باشد، محدود کنید. از رمزگذاری برای محافظت از داده‌ها هنگام ذخیره یا انتقال استفاده کنید. نرم‌افزار نظارت تصویری همچنین می‌تواند به شما کمک کند که دسترسی به داده‌ها را محدود کنید و به شما این امکان را می‌دهد که ببینید چه کسی و چه زمانی به آن دسترسی دارد.

استفاده از ضدبدافزار‌ها
بدافزار نوعی نرم‌افزار مخرب است که برای آسیب رساندن یا غیرفعال کردن رایانه‌ها (باج‌افزار) طراحی شده است. برای سرقت داده‌ها یا کنترل یک سیستم کامپیوتری استفاده می‌شود. بدافزار‌ها از طریق‌ایمیل، وب سایت‌ها یا رسانه‌های قابل جابجایی، پخش می‌شوند.

برای محافظت، از یک نرم‌افزار ضد بدافزار قابل اعتماد استفاده کنید و روی آموزش کارمندان در زمینه شناسایی و اجتناب از بدافزار سرمایه‌گذاری کنید تا از سازمان شما در برابر از دست دادن داده یا سرقت محافظت شود.

به‌روزرسانی منظم نرم‌افزار و پچ‌های امنیتی
به کارمندان خود آموزش دهید تا نرم‌افزار‌ها و پچ‌های امنیتی را به طور منظم به روز کنند. این بروزرسانی‌ها از سیستم شما در برابر تهدیدات جدید محافظت می‌کنند. به آن‌ها اطلاع دهید که به‌روز نگه داشتن نرم‌افزار و پچ‌های امنیتی خود و اطمینان از اینکه آن را به طور منظم انجام می‌دهند، بسیار مهم است.

• اگر از یک دستگاه ویندوزی استفاده می‌کنید، با دنبال کردن وبلاگ رسمی Microsoft Security Response Center، در جریان پچ‌های امنیتی جدید باشید.
• اگر از لینوکس استفاده می‌کنید، با دنبال کردن صفحه اطلاعیه‌های امنیتی اوبونتو، در معرض اطلاع پچ‌های امنیتی جدید و بروزرسانی‌های نسخه‌های مختلف باشید.
• اگر از دستگاه Apple استفاده می‌کنید، با دنبال کردن بروزرسانی‌های امنیتی Apple در وب‌سایت آن، در جریان پچ‌های امنیتی جدید و بروزرسانی‌های نسخه‌های ارائه شده باشید.

عامل انسانی حیاتی است
سازمان‌ها باید عامل انسانی را در نظر بگیرند و آن را به دقت مدیریت کنند تا از سیستم‌ها و داده‌های خود محافظت کنند. همانطور که متوجه خواهید شد، استفاده از نرم‌افزار نظارت تصویری امنیت سایبری شما را بهبود می‌بخشد و از کسب و کار شما در برابر از دست دادن داده یا سرقت محافظت می‌کند. این یک تلاش فعال همراه با یک تیم همیشه هوشیار که مراقب تهدیدات احتمالی برای ایمن نگه داشتن قلعه و فضای دیجیتال شما است.

برچسب ها: IP video management system, عامل انسانی, Human Factor, ضدبدافزار‌, Google Authenticator, Microsoft Authenticator, Two Step Verification, 2 Factor Authentication, نظارت تصویری, Omnicast, فناوری, باج‌افزار, پچ, Linux, لینوکس, اوبونتو, Update, Patch, cybersecurity, Microsoft, Apple, اپل, malware, 2FA, ransomware , Anti-Malware, مایکروسافت, بروزرسانی, رمزگذاری, بدافزار, امنیت سایبری, نفوذ, Cyber Attacks, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ