افشای اطلاعات غول فناوری Thales توسط باند باج‌افزار Lockbit

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir lockbit leaked thales files 1
باند باج‌افزار Lockbit 3.0 شروع به افشای اطلاعاتی کرد که ادعا می‌شود از شرکت بین المللی تالس (Thales) به سرقت رفته است.

تالس با بیش از ٨١٠٠٠ کارمند در سراسر جهان، یک رهبر جهانی در زمینه فناوری‌های پیشرفته است. این گروه در نوآوری‌های دیجیتال و دیپ‌تک، بیگ دیتا، هوش مصنوعی، ارتباطات، امنیت سایبری و کوانتوم، سرمایه‌گذاری می‌کند تا با قرار دادن مردم در مرکز تصمیم‌گیری‌ها، آینده‌ای مبتنی بر اعتماد ایجاد کند.

در اوایل این ماه، گروه دفاعی و فناوری فرانسوی تایید کرد که از این موضوع آگاه است که گروه باج‌افزار LockBit 3.0 ادعا کرده است که برخی از داده‌های آن را به سرقت برده است.

تالس در ٣١ اکتبر به لیست قربانیان گروه Lockbit 3.0 اضافه شد. این باند جرایم سایبری تهدید کرد که تا ٧ نوامبر ٢٠٢٢، اگر شرکت مبلغ باج مورد نظر را پرداخت نکند، اطلاعات دزدیده شده را منتشر و افشا خواهد کرد.

takian.ir lockbit leaked thales files 2

ضرب الاجل به‌پایان رسید و باج افزار به وعده خود عمل کرد و تهدیدات خود را عملی نمود.

روز جمعه، این گروه شروع به انتشار اطلاعات محرمانه دزدیده شده از شرکت کرد. تالس این حادثه را کم‌اهمیت جلوه داد و توضیح داد که نقض امنیتی هیچ تاثیری بر فعالیت‌های آن نخواهد داشت.

takian.ir lockbit leaked thales files 3

takian.ir lockbit leaked thales files 4

این دومین بار در سال‌جاری است که تالس قربانی یک حمله سایبری می‌شود که توسط باند Lockbit سازماندهی شده بود. اولین حمله در ژانویه اتفاق افتاد و در آن زمان شرکت نیز از پرداخت باج خودداری کرد. در آن زمان، این باند صد‌ها آرشیو Zip را فاش کرد که جدید‌ترین آنها برای تاریخ ١ ژانویه ٢٠٢٢ است. فایل‌های لو رفته شامل کد‌های داخلی سازمانی بودند.

گروه تالس با تماس با Le Parisien، نفوذ داده‌ها را تصدیق کرد و تصریح کرد که : "این ١٣٢٠ فایل دیگر برای دانلود در صبح روز سه‌شنبه در دسترس نبودند. بیشتر فایل‌های دزدیده شده که به نظر می‌رسد از یک سرور مخزن کد («Code Repository») کپی شده‌اند، میزبان داده‌هایی با سطح حساسیت پایین و داده‌هایی خارج از سیستم‌های اطلاعاتی اصلی گروه است. "

برچسب ها: Aritificial Inteligence, Code Repository, Big-Data, Deep-Tech, Thales, تالس, Quantum, LockBit 3.0, Data Base, باج‌افزار, LockBit, Ransom, کوانتوم, هوش مصنوعی, malware, ransomware , دفاع سایبری, Cyber Security, بدافزار, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ