استفاده از شبکه‌های تلفن‌همراه برای حملات سایبری بعنوان بخشی از استراتژی جنگ

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir weaponized mobile network 1
مؤسسه AdaptiveMobile Security تحقیقی را منتشر کرد که نشان می‌دهد چگونه آسیب‌پذیری‌ها در زیرساخت شبکه تلفن همراه می‌توانند در عملیات‌های نظامی تهاجمی تبدیل به سلاح تأثیرگذاری شوند.

مقاله سازگاری چنین مدلی با مفهوم جنگ هیبریدی را نشان می‌دهد و تعیین می‌کند که چگونه ترکیبی از قابلیت‌های هدف‌گیری نظامی و تلفن همراه می‌تواند مزیتی در میدان جنگ ایجاد نماید.

اینطور که مشاهده شده است، یک عامل تهدید شبکه تلفن همراه با نام "HiddenArt" به طور فعال ظرفیت دسترسی از راه دور به دستگاه‌های شخصی افراد مورد نظر در سراسر جهان را به طور مداوم حفظ کرده است. از زمان شناسایی این عامل تهدید، فعالیت‌های شناسایی دوره‌ای در حداقل ۷ شبکه تلفن همراه هدف در سراسر جهان مشاهده شد و با توجه به پراکندگی جغرافیایی گسترده این اپراتور‌های تلفن همراه هدف، این احتمال وجود دارد که عامل تهدید در مقیاس جهانی فعال باشد.

کاتال مک‌دید، CTO، AdaptiveMobile Security می‌گوید: "حملات سیگنال‌دهی مخرب شبکه تلفن همراه باید بعنوان یک تهدید سایبری در سطح دولتی برای کشور‌ها و همچنین برای امنیت جمعی و جزء جدایی‌ناپذیر جنگ ترکیبی شناخته شوند".

"با توجه به اینکه شبکه‌های تلفن همراه بخشی از زیرساخت‌های ملی حیاتی یک حکومت هستند، هدف ما برجسته کردن پیامد‌های عمیق آسیب‌پذیری در زیرساخت شبکه مخابراتی برای امنیت و ثبات جوامع، اقتصاد‌ها و دولت‌ها است".

این مقاله نشان می‌دهد که حملات سیگنال‌دهی مخرب شبکه تلفن همراه، پتانسیل ایجاد یک تهدید امنیت ملی مهم را برای هر کشوری که شهروندان آن از طریق شبکه‌های تلفن همراه هدف قرار می‌گیرند، در صورت اجرای یک عامل تهدید با توانایی، تداوم و تهاجمی کلی که توسط "HiddenArt" به نمایش گذاشته شده است، دارند.

این حملات زمانی که بعنوان بخشی از استراتژی جنگ ترکیبی استفاده می‌شوند، می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند و می‌توانند در طیف وسیعی از سناریو‌ها از جمله هدف قرار دادن پرسنل نظامی، رهگیری ارتباطات غیرنظامی و اختلال در شبکه‌های ملی تلفن همراه برقرار شوند.

در دنیای امنیت سایبری، اعتماد قطعی به مهار یک مهاجم بالقوه، در میان نیست. رولند کور، مدیر اطلاعات امنیت ملی AdaptiveMobile Security، می‌گوید: "ما این مقاله را منتشر می‌کنیم و این خطرات امنیتی را با هدف جلب توجه جامعه بین‌المللی و جلوگیری از فعالیت‌های حمله احتمالی برجسته می‌نماییم. همه کشور‌هایی که در مورد امنیت ملی جدی و حساس هستند، باید آماده شوند و از حملات مشابه به زیرساخت‌های ارتباطی حیاتی خود محافظت نمایند".

برچسب ها: شبکه مخابرات, Infrstructure, Telecom, War, Mobile Network, مقاله, غیرنظامی, سیگنال‌دهی, زیرساخت شبکه, جنگ, شبکه تلفن همراه, AdaptiveMobile Security, HiddenArt, حملات آنلاین, Signal, ارتباطات, جرایم سایبری, Cyber Security, امنیت سایبری, جنگ سایبری, Cyber Attacks, مجرمان سایبری, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ