اخراج چندین کارمند متا به دلیل ربودن حساب‌های کاربری فیس‌بوک و اینستاگرام

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

takian.ir meta fired several employees for hijacking facebook and instagram user accounts
متا در نتیجه ربوده شدن حساب‌های فیس‌بوک و اینستاگرام کاربران در طول سال گذشته، بیش از بیست نفر از کارمندان و پیمانکاران خود را اخراج کرده است.

یک منبع آگاه به این موضوع و اسناد داخلی نشان می‌دهد که برخی از موارد مربوط به ارائه رشوه بوده است. کلاهبرداران به طور منظم پلتفرم‌های آنلاین را به‌عنوان ابزاری برای فروش خدمات تقلبی خود هدف قرار می‌دهند.

بنا بر ادعا‌ها، به‌منظور جلوگیری از استفاده از هر‌گونه طرح‌های مخرب در آینده، متا به وظایف خود برای اقدام مناسب علیه افراد یا گروه‌های درگیر ادامه خواهد داد.

بهره‌برداری از ابزار بازیابی و ریکاوری
نرم‌افزار بازیابی Oops (Online Operations) که توسط متا توسعه داده شده است، توسط برخی از متخلفان استفاده شده است. برخی از افرادی که به‌دنبال دسترسی بودند حتی هزاران دلار رشوه برای نیل به هدف خود، پرداخت کرده‌اند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، لازم به ذکر است که برخی از کارمندانی که اخراج شده‌اند به‌عنوان پیمانکار در تاسیسات متا به‌عنوان محافظان امنیتی کار می‌کردند. آنها در طول مدت تصدی خود در این شرکت، به سیستم داخلی شرکت دسترسی داشتند که قرار بود با آن به‌کاربرانی که با حساب‌های خود درگیر مشکلاتی هستند، کمک و راهنمایی کنند.

با بیش از ٣ میلیارد کاربر فعال در سراسر پلتفرم‌های متا و بدون هیچ‌گونه خدمات مشتری یا پشتیبانی برای کاربران، نشان از مشکل عظیم و پیچیده این شرکت دارد. از دیگر سو، مصداق بارز آن اخراج‌ها و اقدامات انضباطی اخیر متا است.

افزایش قابل توجهی در تعداد وظایف و خدمات (50270 تسک) که این مجموعه در سال ٢٠٢٠ انجام داد، در مقایسه با سه سال قبل که حدود ٢٢٠٠٠ بود، مشاهده شده است.

وقتی افراد به دلیل از دست دادن رمز عبور خود، دسترسی به‌حساب‌هایشان را از دست می‌دهند، اغلب روش‌های خودکار را برای بازگرداندن دسترسی به‌حساب‌هایشان امتحان می‌کنند. علاوه بر این، کاربران گزارش داده‌اند که تلاش کرده‌اند از طریق تلفن یا ایمیل با متا تماس بگیرند، اما در بیشتر موارد ناموفق بوده است.

وقتی کارمند یا پیمانکار گزارش Oops را ارسال می‌کند، باید یک آدرس ایمیل مرتبط با حساب فیس‌بوک یا اینستاگرام که در حال بازنشانی است و می‌خواهند با حساب مرتبط شود، ارائه دهند.

افزایش قابل توجهی در استفاده از Oops در نتیجه افزایش تعداد کارمندان وجود داشته است. در حال حاضر، اکثریت قریب به اتفاق کاربران فیس بوک نمی‌توانند به سیستم Oops دسترسی پیدا کنند زیرا این سیستم در دسترس آنها نیست.

در نتیجه، صنعت کوتاژ در نتیجه مشکلاتی که به‌کاربران این امکان را می‌دهد تا با پرداخت هزینه به‌کاربران فردی، کنترل حساب‌های خود را دوباره به‌دست آورند، افزایش یافته است.

برچسب ها: Hijacking, Account Recovery, Oops, Online Operations, META, متا, Social Media, Facebook, Social Network, Instagram, اینستاگرام, فیسبوک, دفاع سایبری, Cyber Security, امنیت سایبری, Cyber Attacks, حمله سایبری, news

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ