آیا تلفن های کاربران سراسر دنیا آلوده به بدافزار حزب الله است؟

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارش سایت نیوزمکس که از سایت تایم اسراییل تغذیه میشود، بر اساس ادعای سازمان اطلاعات امنیتی جمهوری چک، هکرهای حزب الله با استفاده از تکنیک کت فیشینگ (catfishing) در رسانه های اجتماعی، تلفن های همراه کاربرانی از سراسر جهان را هک کرده اند.Takian.ir Catfishing Hezballah

این سازمان اطلاعاتی که رابطه تنگاتنگی با اسراییل دارد مدعی است که اپراتورهای حزب الله با استفاده از تصویر یک خانم جذاب در بستر فیسبوک، کاربران را به دانلود نرم افزاری که تصویر خصوصی تر این زن را نشان می دهد، ترغیب می کردند.

کاربران با دانلود و نصب این نرم افزار، به صورت خودکار امکان دسترسی به اطلاعات GPS، تصاویر، فهرست دفترچه تلفن و ارتباطات خود را به هکرها می دادند. به علاوه هکرها می توانستند با فعال کردن میکروفن تلفن همراه آلوده، از این دستگاه به عنوان یک ابزار جاسوسی استفاده کنند.

سازمان اطلاعاتی جمهوری چک در ادامه مدعی شد از آنجایی که هدف اصلی این هکرها بیشتر کاربران اروپایی و آمریکایی بوده است، این کشور با دیگر شرکای بین المللی خود تلاش می کنند تا فعالیت این گونه اقدامات جاسوسی را متوقف کنند.

میروسلاو مارس (Miroslav Mares)، یکی از اساتید دانشگاه ماسریک (Masrayk University) جمهوری چک در این باره اظهار داشت:

جمهوری چک، طی سال های طولانی به عنوان یکی از هم پیمانان اسرائیل و ایالات متحده تلقی شده و همچنین فعالیت های متعددی علیه حزب الله لبنان اجرا کرده است. کشور ما طی 10 سال گذشته در حوزه دیپلماتیک تلاش های فراوانی برای افزودن نام حزب الله به لیست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا داشته است.

برچسب ها: ابزار جاسوسی, catfishing, تکنیک کت فیشینگ, هکرهای حزب الله, hezbollah, حزب الله

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ