سوء استفاده هکرها از هزاران سایت دولتی جهت استخراج بیت کوین

اخبار داغ فناوری اطلاعات و امنیت شبکه

به گزارش سایت رویترز، مجرمان سایبری با قرار دادن ویروس در 7400 وب سایت در سراسر جهان آنها را برای مقاصد شوم خود آلوده کرده اند. هکر ها قصد دارند پس از آلوده کردن سایت ها با در دست گرفتن کنترل سیستم های کامپیوتری به استخراج بیت کوین بپردازند.Takian.ir Bitcoin and other coins can be mined using software Coinhive

در این راستا هزاران وب سایت متعلق به دولت انگلیس مورد حمله سایبری قرار گرفته و هک شده اند تا بتوان از آن طریق پول های مجازی مانند بیت کوین را استخراج کرد.

در این میان سایت های بزرگ و کوچکی هدف گرفته شده اند، به عنوان مثال سایت شرکت وام های دانشجویی، وب سایت NHS اسکاتلند و هزارن وب سایت دیگر به ویروس آلوده شده اند.

طبق آمار حدود ۷۴۰۰ وب سایت در سراسر جهان با این ویروس دست و پنجه نرم می کنند.

در نتیجه این حمله، مجرمان با استفاده از رایانه، موبایل ها یا هر تجهیزات دیگری که کاربران جهت بازدید سایت مراجعه کنند، ویروس موجود روی این وب سایت ها موجب می شود تا بتوان بیت کوین استخراج کرد و برای هکرها درآمد زایی می کند.

هکرها با طراحی ویروسی به نام Coinhive و قرار دادن آن در بین نرم افزار های مورد استفاده در این وب سایت ها موجبات حمله را فراهم کرده اند. این ویروس به گونه ای وانمود می کند که برنامه ای جهت استفاده نابینایان از سایت است و اجازه دسترسی نابینایان به سایت را فراهم می کند؛ اما در صورتی که کاربران و بازدیدکنندگان روی سایت کلیک کنند این ویروس به رایانه آنها منتقل می شود.

هکر ها با بهره گیری از قدرت پردازش مازادی که از دستگاه ها و تجهیزات کاربران به دست میاورند اقدام به استخراج ارز های مجازی مانند بیت کوین می کنند.

در این فرایند استخراج که در اصطلاح «Mining» گفته می شود با حل مسئله های پیچیده ریاضی سکه های دیجیتالی جدیدی به وجود می آید و به محض ایجاد این سکه ها می توان آنها را به صورت آنلاین ذخیره کرد.

در کل برای استخراج بیت کوین نیاز به پردازش های پیچیده داریم به همین دلیل هم قیمت برخی سخت افزار های مرتبط با پردازش کامپیوتر افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

برچسب ها: پول مجازی, دولت انگلیس, مجرمان سایبری, امنیت, Bitcoin, CoinHive, حمله سایبری

نوشته شده توسط تیم خبر.

چاپ